Vissa armband kan störa kompassen på Apple Watch

Saxat från Omni:

En av många nyheter när Apple presenterade den femte generationen av smartklockan Apple Watch förra veckan var att enheten har en inbyggd kompass. Men nu uppmärksammas att några av de armband som finns till Apple Watch stör ut kompassen, till följd av att de är magnetiska. Det är en finstilt varningstext på Apples egen sajt som skvallrar om saken, skriver Cult of Mac.

Bland de av Apples egna Apple Watch-armband som är magnetiska nämns varianterna Milanese Loop, Modern Buckle och Leather Loop. Det finns sannolikt även en rad armband från tredjepartstillverkare som riskerar att störa ut kompassen i klockan.

Sicken jävla miss ,- hahahhaha

Nja, alla kompasser störs av magnetfält så om den skulle göras störningsfri skullen bli jävligt klumpig, är ju inte en kompass som triangulärar mellan stolpar som på tex iPhone

Postade detta för dom som tänker köpa en med ett dyrare armband med magneter, så dom väljer ett annat armband.

1 gillning

Som Apple själva skriver i de finstilta … de störs … alla löser väl de eller … :joy:

Fatta inte riktigt vad du menar?

1 gillning

Måååånga kommer köpa just dessa armband och sen ba , de funkar ju inte med kompassen den visar fel … eller just ja - finns de nån änns som använder kompass …?. Lite så tänkte ja …

var ju just därför jag skapade denna tråd, både här och på 99mac så dom ska veta :slight_smile:
Jag använder det ofta när jag är ute i okända trakter i obygden, inte så mycket för att orientera mig men för att veta typ vilket håll objektet jag fotar låg i för väderstreck, svampletare använder kompass rätt ofta i skog och mark. Stadsmänniskor hemma i staden inte så… :smiley:

1 gillning