Visas Tesla model 2 idag?

Sant, verkar inte som någon man pratar för verkar älska det man pratar om, gissar att alla sover, om det finns någon publik. :rofl:

1 gillning

Får intrycket av att han knappat vet vad han gör där, totalt ointresserad.

100%. Fantastiskt hur man talar över varandra också. Det är som en högstadie-presentation typ, fast sämre.

1 gillning

Satt tydligen några stackare där. :slight_smile:

Är det rimligt att tro att han är jetlaggad?

Mer drogad än jetlaggad, han var ju helt lost.

Den här delen var ju också väldigt naturlig.

:rofl:

One more thing?

men buuuuuu får man inte se deras nästa bil?!..

1 gillning

Verkar inte så :man_shrugging:

Zzzzzzz

Vilken energi Pete har, man blir helt förtrollad!

David Lau verkar vara den enda som iallafall gjort lite träning på presentationen och veta något sånär om vad han pratar om.

Vad blev det?

En ny batterifabrik i Mexiko och nya Supercharger V4 får längre kablar :man_shrugging:

Jädrans, jag som hoppade över presentationen...:cry:
:sunglasses::laughing::rofl:

Apple har haft riktigt bra och uppstyrda presentationer, i alla fall de senaste 20 åren.

Och jag har med iver kopplat upp mig till andra företags presentationer i tron att de skulle vara lika polerade, men undantagslöst så har jag blivit besviken.
Inte ens de som kopierat Apples produkter klarar av att kopiera deras keynote framträdanden.

Varför är det så?

Och folk tyckte eventet var skit!?

Min bedömning är att det beror på två saker.

  1. Först måsta man få det att "klicka" hos ganska många människor att det här(prestationer) är mycket viktigt, sedan måsta man få samma grupp av människor att förstå vad en väldigt bra prestation är och vad som skiljer mot en bra.
  2. Du måste väga in kommunikativ förmåga vid rekrytering, Dvs att välja teknisk direktör måsta baseras även på dennes förmåga att leverera en presentation på scen.

Nr 2 är mycket svårt om man inte satt nr. 1 föst. Samtidigt kan man vara tvungen att börja med nr. 2 om man vill gå från medioker till mycket bra. Det är det få som klarar.

En liten orättvis pusselbit kan också vara att amerikanska företag har ett litet försprång då USA i sin kultur har ett mer extrovert förhållningssätt. De läser retorik i skolan på ett annat sätt än många andra länder. Jag såg också någon som skrev(vet ej om det är sant) att elever i USA spelar mer teater och andra scenframträdanden än jämförbara länder. Typ man samlar alla föräldrar för julshow eller sommarlovsshow.

1 gillning

Själv tycker att Apples keynotes helt tappade magin när Steve försvann ut ur bilden. De nya som är en CGI-fest rakt av känns väldigt meh i jämförelse.

Ja, helt själlöst sen pandemin.