Vince Gilligan’s nästa projekt kommer visas på Apple TV+

Från sajten:
image

Vince Gilligan som har skapat den fantastiska Breaking Bad och Better Call Saul har ett nytt projekt på ingång och Apple har nog fått betala ordentligt för den kommer exklusivt till Apple TV+.

Det var inte många som trodde att Vince Gilligan kunde toppa Breaking Bad när det meddelades att Better Call Saul skulle spelas in. En serie med fokus på advokaten i Breaking Bad kan väl omöjligt bli bra? Men hela världen hade fel och det blev en storslagen succé och många tycker att serien till och med är bättre än Breaking Bad. Nu när Better Call Saul är slut så är det dags för Vince att påbörja ett nytt projekt och Apple har lyckats köpa till sig rättigheterna till serien – och det lär inte ha varit billigt.

Den nya serien ryktas bli något i stil med The Twilight Zone och det kommer minst bli två säsonger. En skådespelare är hittills klar för serien och det är Rhea Seehorn som spelade Kim Wexler i Better Call Saul. När den kan tänkas dyka upp på tjänsten är oklart men det lär dröja minst ett år.

Källa: Deadline

3 gillningar

TV+ blir bara bättre och bättre. Satsar på kvalité istället för kvantitet vilket jag tror är ett vinnande i längden.
Den här grafen är intressant.

2 gillningar

Enda nackdelen (mest för Apple då) är ju att man utan problem kan ha tjänsten på paus ett par månader i stöten för att sedan se igenom det som kommer. Finns för lite innehåll för att ha det rullande hela tiden.

Det är nog så för många. Men jag har nästan alltid en serie eller fler i min "Titta nu" lista från TV+.

...eller kanske till och med bättre än Better Call Saul! Extremt formstarka just nu, ska bli spännande!

2 gillningar