Vilket skal kommer ni rocka på er iPhone 15?

Jag har haft Nudients slim cases i några år nu Thin Case MagSafe | Nudient. Inte gratis med 350 spänn, men ändå långt från Apples egna silikonfodral.

Och Apples är tyvärr riktigt tunga, känns som en tegelsten. Nudients väger endast 24g. Jag testade också att köpa en Spigen Mag Armor MagFit Amazon.se, men den var både lite tyngre (32g) men också väsentligt halare.

Jag letar lite efter något både billigare och lättare, och tunnare så att skärmkanten upplevs mindre. Men utan att behöva gå till Fyndiq och köpa nån skit för 29kr som inte skyddar ett dugg.

Finns detta drömskal?

Och en helt annan fråga, vilket skal tänkte ni själva rocka till hösten? Antingen med er existerande telefon, eller om ni som jag kommer köpa nån modell i iPhone 15 serien. Alltid kul att få lite inspiration både gällande vilket skal folk gillar men också vilken färg på skal folk gillar. Ska man vara blyg svensk och köra svart skal, eller ska man stå ut i mängden och köpa nån persikafärgat skal?

Jag har kört med Apple läderskal sedan iPhone 6 men när jag förra året köpte 14 Pro Max bestämde jag mig för att köra utan skal och bara med Apple Wallet.
Nu är jag en person som är pedant och rädd om mina prylar och ångrar inte detta beslut alls.
Det är helt klart en bättre känsla utan skal och den snygga "Deep Purple" färgen får skina.
Så ett tips är köp inte skal direkt utan känn på att vara utan.:+1:t3:

1 gillning

Du surfar och skriver sällan med telefonen på bordet? Jag tycker min 14 Pro vobblar så mycket utan skal att det i princip inte går att använda telefonen så.

Sedan är jag för rädd för att tappa den för att vara utan skal. Även om jag inte tappat mina senaste telefoner på ett sådan sätt som jag är rädd för. Men där kan vi ju tänka lite olika.

Jag skriver mest med telefonen i handen men ibland även liggande på bordet.
Men eftersom jag har en Magsafe Wallet på upplever jag inget vobblande.

1 gillning

Såklart, tänkte inte på att den kompenserar..:+1:

Jag tar på ett skal när jag går hemifrån på sommaren. Upplever att jag tappar mobilen lättare när man har lediga sommarkläder. När man har en kavaj med innerficka föredrar jag iPhone utan skal.

2 gillningar

Kan tillägga att jag för första gången på många år fått en synlig repa som stör mig. Den är längst ner till vänster på den svarta ramen runt skärmen så den påverkar inte funktionaliteten. Ser ändå fram emot att byta iPhore.

1 gillning

Apple original silikonskal på jobbet och läder privat, sen gammalt.

2 gillningar

Kört momcarbon på senaste mobilerna. Tunt, lätt, sitter bra och bliri inte mjuk som jag upplevt spiegen skal bli. Känns nästan som om inget skal på, lite bättre grepp

Jag kör Apple original transparent(kommer inte ihåg exakta namnet) och Gear 4 Crystal med D3O. Det senare är lite, lite större än Apples genomskinliga men antagligen ett snäpp bättre möt stötar.

Kommer nog köra på Apples original läder, alternativt original transparent som jag kör nu, dock har det spruckit på kanterna på min 12a :thinking:

Troligtvis något billigt från Spigen. Har aldrig förstått varför man köper dyra fodral :man_shrugging:t2:

1 gillning

Men sen är du ju smålänning :joy::joy:

1 gillning

Jag kör med Spigen på min 14 PM, tunt och ger bra grepp.

Vilken Spigen? Dom verkar ha många. Är det Spigen Mag Armor MagFit som jag också köpte?

Frågar du mig?

Icke en aning vad det heter :slightly_smiling_face:

Jag har ett transparent skal, vill inte ha mer vikt, bara grepp, vet ej vad det heter.

Gillar det här skalet. Får se om de gör något liknande till 15 serien:

Edit:
Ett fodral med MagSafe funktion ser ut att vara framtaget:

Jag kommer fortsätta med Nudient Slim, kanske varva med Baseus tunna skal.

Apples silikonskal är helt värdelöst i jämförelse med Nudient Slim. Apples samlar på sig massvis av skit, samt att det nöta mycket snabbare. Sedan får man med sig halva jeansfickan när man tar upp den pga dess friktion. Nästan som klister.

Varför förfula, förtjocka och förkrångliga sin iPhone när Ceramic Shield fungerar så fantastiskt bra?

Ibland tror jag ni köper allt bara för att det finns att köpa.