Vilken VPN för att kunna se svenska playtjänster?

Bekant som lever i England, och vill kunna se t.ex. SVT, svenska Netflix.
Vi har inte testat Apples relä.

Använder ett Mobilt Bredband.

Vilken VPN är billigast och best.

Mullvad eller Proton säger jag!

1 gillning

Mullvad är grym. Den har jag kört i flera år. Känns betydligt bättre än exempelvis NordVPN som görs reklam för överallt.

1 gillning

Jag har kört OVPN i rätt många år nu. Funkar bra och många servrar att välja ifrån beroende på vart man vill att det ska se ut som man kommer ifrån.

Jo, dom är fina!

Jag vet dock inte om en VPN är rätt väg att gå för @NE100 vän. SVT (antar att det är play?) är möjligt det fungerar, men Netflix brukar inte vara så glada på VPN.

Lite onödigt att köpa en VPN-tjänst för att det sedan inte fungerar tycker jag.

2 gillningar

Sant. Netflix är supernoga. Jag körde en DNS-tjänst under en period och det funkade ok även om NetFlix hela tiden försökte blocka men då ändrade dom så det kom tillbaka.

2 gillningar

De flest har gratisperioder så det går fint att testa om det funkar som det ska och vilka tjänster som är tillgängliga

Se bara upp när du testar runt! Finns riktiga rötägg när det kommer till VPN-tjänster!

Fast Netflix US har väl mycket bättre utbud än Netflix SE?

Mullvad eller Bahnhof skulle jag säga.

1 gillning

Nu kom jag på att jag har ju en VPN hos Bahnhof. Tror man fick en gratis och nu är det väl wireguard också? Innan var det ju PPTP.

1 gillning

Jag kör surfshark eller egen vpn. :+1:t3:

Ja, det var åt det hållet jag gjorde det när vi bodde i Sverige. (Sen tror jag i och för sig att en del material är unikt för Sverige som man kanske vill se.)

Men jag tror DNS kan vara bättre för @NE100 s vän än VPN för streamingtjänsterna.

Eller så har man en vän i Sverige. Har satt upp VPN på min UniFi Cloud Gateway åt en vän som bor tillfälligt i USA.

3 gillningar

Netflix producerar material för Sverige, Åremorden t.ex., är statist i den och självklart måste min kompis i London kunna se de :wink:

1 gillning

Hittar ni ingen lösning med Netflix & VPN, kan säkert @Curiosity fixa något om man ber snälllt :slight_smile:

1 gillning