Vilken TV till grabben?

Det är dags att leta upp en ny tv som grabben på 9 år ska få. It’s a jungle out there!

Vilken tv skulle ni rekommendera som håller sig under 50", under 6000 kr och inte är en Samsung?

Andersson? :rofl:

1 gillning

Philips med Ambilight, given succé i den åldern :grinning:

4 gillningar

Har Andersson HomeKit? För det lär vara ett krav.

Här kanske du kan hitta något.

Nummer 6 i den listan har dottern som är upphängd på ett roterande väggfäste. Bra TV för det priset. :+1:t3:

Kan väl tillägga att jag inte tycker du ska välja bort Samsung. Vet inte vad du har för skäl men om du tänker att de är kassa på mjukvara så är deras TV riktigt bra med smidiga appar. Dottern är 8 och köpte en Philips med Ambilight och det är magiskt mysigt men en Samsung hade nog gett lite bättre bild.

Ja, jag lutar åt det hållet då en del annat i hans kommande rum kommer fokusera en del på ljus (lightstrips, nanoleafs etc).

1 gillning

Tyvärr väldigt få tv i den prisklassen som ligger inne med HomeKit-stöd :slight_smile:

Jag har tittat på den artikeln innan och den befäster väl i mångt och mycket Philips. Dock finns det så mycket att välja på där ute så man kan ju lätt missa något :slight_smile:

1 gillning

Jag har tittat på en liknande tidigare men man undrar ju vad som gör alla andra tv:s dubbelt så dyra när denna har både 4K samt Ambilight…?

Det är Samsung och jag sponsrar inte de tomtarna med mina pengar, ytterligare förklaring överflödig :smiley:

https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/tv/28-37tum/philips-32pfs690512/1015211.9114/?utm_source=prisjakt.nu&utm_medium=cpc&utm_campaign=prospecting_conversion_prisjakt-prisjamforelse_se

Två idéer:

Den första ger ju rätt mycket mer tv i form av 4K, bättre ljud, bättre anslutningar och också ca 10" större panel.

Den andra ger lite mindre av ovanstående men fortfarande Ambilight och vad jag förstår en rätt bra panel. hyfsat mycket lägre prislapp också, där man kanske hade kunnat lägga mellanskillnaden på den nya ATV.

Är det bortkastade pengar att köpa den billigare, att man bör ta den till synes bättre panelen eller har ni andra förslag? :slight_smile:

Jag skulle satsa på det dyrare alternativet av egen erfarenhet. Köpte för ett antal år sen en Philips 49” i 6000-serien och ångrar än idag att jag inte la ut ett par tusenlappar till på en bättre tv.

Det är ju ganska mycket som kan spela roll i valet av tv. På bara den informationen du har gett så hade jag valt den dyrare för att få en mer framtidssäkrad och större TV.
Men beroende på vad han ska ha den till, hur stort rummet är, med mera, så kanske den andra är bättre. Som du säger så är det stor prisskillnad och man kan ju lägga till en spelkonsol eller som du säger ATV för mellanskillnaden.

Men man kan ju även använda de inbyggda apparna på den dyrare i stället för att köpa en ATV, exempelvis.

Vad som väger tyngst kan bara du svara på.

Tack för allas input!

Vi får se vad det blir men det lutar åt den aningen dyrare tv:n från Philips. Han kommer från start köra sin Nintendo Switch där, potentiellt en Playstation någon gång framöver. Kommer väl bli mycket Youtube också, i vanlig ordning, som som du säger @Sledde så måste det ju inte till en ATV direkt för det utan kan duga med de inbyggda apparna.