Vilken streamingtjänst har bäst ljud och bild?

Alltså, det är ett ganska fantastiskt svar på en kort fråga..:clap::pray:

2 gillningar

Kul och fin sammanfattning :+1:t2:

Samtidigt, och inte menat som någon kritik, så säger detta ju inte så mycket om tjänsternas kvalité totalt på bild och ljud som vi diskuterade.

Det är ganska enkelt att hitta tre titlar som stödjer högupplöst bild med HDR och modernt flerkanalsljud hos de flesta men förutom Disney+ och AppleTV+ så är det svårt att hitta många fler än tre.

Hos oss har vi idag tillgång till Disney+, AppleTV+, Prime, HBO, C More och SVT Play. Bara de två första finns det en hel del av denna varan, hos de två mittersta finns det lååååångt färre (ett ytterst fåtal vad jag har hittat) och hos de två sista typ inga alls.

Att inte erbjuda en riklig mängd av detta idag är enligt mig ett riktigt bottenbetyg.

Tror att det främst handlar om att de måste höja priset för att kunna erbjuda det – och den stora massan bryr sig inte så mycket om bild och ljud utan mer om priset på tjänsten. Och givetvis även om utbudet då förstås.

Så vad är det säger det då?
Tycker det säger det mesta.

Det kan vara så att de flesta inte bryr sig.

Men att höja priset köper jag väl inte helt, Disney+ kostar 75 kr/månad och har hur mycket mer av denna varan som helst jämfört med t ex Prime och HBO för ungefär samma pris. Sedan är det också direkt hutlöst hur Netflix tar betalt för detta.

Konstigt formulerad fråga, vad försökte du fråga? Vad det som @Zop skrev säger?

Det han skrev säger vad de tre utvalda titlarna hos respektive tjänst levererar vad det gäller ljud och bild. Detta speglar i de flesta fallen inte den generella nivån hos respektive leverantör, alltså i deras utbud totalt sett.

Fast Disney, precis som Apple, tjänar pengar på annat håll. Deras filmer och serier genererar försäljning av leksaker, tv-spel och så vidare. Netflix har bara sin streamingtjänst.

Tyvärr är väl det som kommer närmast framöver billigare abonnemang med reklam för att locka in ännu fler kunder.

Ok vi lämnar det. Tänker inte ge mig in en semantisk diskussion.

Jo, visst har du rätt i det. Dock kvarstår faktum, personligen kommer jag inte att betala så väldigt mycket extra för att få en kvalité som nära nog kan anser som standard idag sett till att det är upplevelse man köper.

Inte gjort någon sammanställning för sport men noterade att Viaplay snittade på 16 Mbit under Formel 1 på Viasat Sport Ultra och med 5.1-ljud. Vill minnas att de hade sämre ljud på 4K-sändningen förr.