Vilken Soundbar skall jag ha?

jag har kört LG atmos, Sonos Beam, Och Bose 500,700. Mitt peronliga val är Bose för just att det är bra duns i det utan en sub.

1 gillning

Jag köpte Samsung Q86R och läste mycket om den och konkurrenter. Först måste jag säga att det är en helt makalöst bra limpa och sub. LG har/hade någon motsvarande. Det verkar som man kan sammanfatta skillnaderna i att Samsung är lite bättre på musik och LG lite bättre på TV-ljud.

Jag vet att @Stefan_Sandstrom har LG:s. Tänkte att om du utgår från den LG:n i jämförelser så får du en väldigt bra. Min Samsung q86r har gjort att jag inte ens använder min HiFi anläggning för musik, Samsungen är så bra.

1 gillning

Jo jag har kollat på Samsungen också, men tanken var, eftersom jag köpt en LG så blir LG soundboard mer intressant. Har någon förhoppning att genom att ha samma så ska det funka bättre. Naiv? Jag? Jajamensan! :slight_smile:

Jo det här kommer även att bli min stereo, jag har ingen.

Exakt, det var därför jag försökte understryka att om du köper den typ av LG-system som motsvarar eller är bättre än Samsung q86r garanterar jag att du blir nöjd.

1 gillning

Det var som tusan. Du har väl ett gammalt hifi intresse?

Exakt, och har en ganska nogsamt utvald anläggning. Men q86r är så bra och så smidig att jag inte startat hifi-systemet sedan jag köpte q86r.

Hur kan du då veta att ljudlimpan är bättre? :wink:

Hehe…:grin:. Mina öron har minnen…:sunglasses:

Någon som vet om denna stödjer multiroom? Funkar det genom google?

Är denna ett bättre val än Sonos beam? :smirk:

Det fungerar genom Google Home Multiroom i och med att det är inbyggd CC.

Blev det en B&O stage för dig?

1 gillning

yes… har inte börjat montera allt ännu. Proj duken var beställningsvara. Sedan måste vi ändra lite andra saker… men ska börja med det om några veckor.

1 gillning

Vilken kulör blev det?

Svartfront…vit/grå på sidorna. Hade velat ha en helsvart men fanns inte.

1 gillning

Har äntligen lyckats övertala sambon till att vi behöver en soundbar.
Vi vill helst inte ha en sub ståendes på golvet så letar efter något som låter lika bra eller bättre som en HK Onyx Studio 4, det är en sån som agerat tv-högtalare tills nu.

Vi har varit inne på Sonos Beam länge, men inte alls ristat i sten!

Ganska litet tv-rum, vi tittar mest på serier och lyssnar på lite musik emellanåt, allt kopplat till en AppleTv 4k.

Budget: Upp till 5k, kanske 6k.

Jag tycker Beamen är riktigt trevlig, passar bra i ett mindre vardagsrum. Bra ljud, helt okej bas och framförallt är det smidigt att den “bara fungerar” utan en massa konfigurering och extra fjärrkontroller.

2 gillningar

Kan bara instämma om Sonos Beam. Går även att komplettera med ett par Sonos One som bakhögtalare när plånboken tillåter.

2 gillningar

Kan bara stämma in. Har ett vardagsrum på nästan 20 kvadrat och jag tycker Beamen funkar riktigt bra och inte så stor som vissa andra soundbar är.
Jag köpte sedan två Sonos One som bakhögtalare.

1 gillning

Väntar på @Stefan_Sandstrom kommentar om Sonos och att :teknikveckan: är köpta :rofl:

Har för mig att han kommit fram till att allt är Spotifys fel.

1 gillning