Vilken Sonos ska man egentligen ha?

Fanns ingen Sonos …bubbla?.. så tar det här:

Jag har skit tråkigt, familjen är på någon semester någonstans…oklart när de kommer hem.
Hade tänkt att byta ut mina sonos connect mot “riktiga” sonos högtalare. Perfekt Fredags syssla tänkte jag… blir nog 7-8st

Hur stor skillnad är det mellan play:1 och vanliga Ones (gen2)

Ljudmässigt är det ingen skillnad alls… Däremot har inte play 1 röstassistenten… Sen designen då… Jag gillar play 1orna bättre design…

Ingen skillnad på ljudet, One har stöd för röstassistent, AirPlay 2 och touchkontroller

1 gillning

Fysisk, är det någon skillnad?

Varför vill man använda AirPlay 2?

Om man vill blanda högtalare av olika märken som exempel, skicka ljud från källor som inte finns i Sonos-appen (tex YouTube) :slight_smile:

aah ok. vallid funktion. Kan tänka mig barnen vill det ibland så kanske inte en dum idé att skaffa de

Du är ju android användare, så för dig e airplay inget att ha… men övriga familjen…

Jag hade kört på de nya! Så liten prisskillnad ändå!

2 gillningar

Jag skulle kört på One… Rätt skönt med touch knapparna… Men som sagt, designen gillar jag bättre på play 1…

ok. Får kanske köpa hem lite olika

Play:5 (gen 2) är ju betydligt större och rätt trevlig också annars :slight_smile:

1 gillning

Det blir nog några play5 också nu när jag tänker efter. Skulle gärna vilja byta ut/komplitera högtalarna i loungen.

2 gillningar

Skrev just, blir nog 2-3st sådana…måste gå och göra site survey hemma först.

2 gillningar

Ingen symfonisk då? Har ni Ikea?

1 gillning

jo det finns Ikea här. Men de var slutsålda i början av veckan.

Känner nog mer jag vill ha “riktiga” sonos

1 gillning

But for science!

… I Like science… OCH det finns köttbullar på IKEA. you make a compelling argument sir.

1 gillning

Vad du en väljer, så kommer du inte bli missnöjd…!

1 gillning

Och dom har jävligt gott korv, man måste alltid ta en korv när man går ut… :wink:

1 gillning