Vilken meddelande app använder ni?

Hej på er Google/Android-vänner.... Jag kommer i fred.....från andra sidan......

Ny på android...igen....efter ett par år m iPhone. Har en kort fråga: mobilen jag har idag är en Xiaomi mi a2 Lite, dvs AndroidOne.

VILKEN meddelande-app kör ni med, vilken är bäst, mest kompetent osv? Motivera gärna ert svar om VARFÖR ni använder den ni gör. :slight_smile:

Mvh Tobbe

Inte svar på din fråga, men bara nyfiken. Använder man inte den som följer med operativet? Eller kan man på android välja andra? Eller du kanske inte menar sms?

På android kan man ändra “standard-appar” till vilken som. Av erfarenhet så vet jag att folk använder andra appar än just standard-appar för sms/mms då det finns andra appar med fler inställningar, funktioner mm mm :slight_smile:

1 gillning

Tack! Spännande, android är en spännande värld, jag är för feg… Men de lockar mer och mer…

Ja den är spännande. Jag är lite så att har jag nu fyllt hela huset med Google homes så kan jag lika gärna köra Google på allt för att “köra samma system” rakt igenom. Man glömmer hur “fri” man är med android, på gott och ont ;). Ändra sin hemskärm, widgets mm. Finns massa kul

1 gillning

Låter spännande…! Men jag våååååååååååågar inte… haha

Ingen minns en fegis :wink: Gör som jag… Köp en beg. billig lur (med bra flyt) och testa. I mitt fall en Xiaomi mi a2 lite… * Jag håller dig i handen * hahaha

1 gillning

Omg!!! :scream::scream::scream:

Komsi komsi…ett steg i taget… Viftar med en godispåse

Väldigt vad OT vi gick…

Ja kör imassge , messenger , whatsup alla kör ju olika -( vart man bor i världen känns de som ) så man lär ju ha en av varje tyvär …

Nu hängde du nog inte med, detta är för android…

Där kan man byta den vanliga sms appen till vilken man vill tydligen… :wink:

1 gillning

Använt en Samsung Galaxy Note 4 tidigare och en av de saker jag störde mig mest på var just meddelande-appen(läs=sms/mms) som följde med, den från Samsung om jag inte missförstår. Och så fort jag tog min iPhone så insåg jag hur mycket jag gillar iMessage…försökte hitta en app för Android men i jämföresle med iMessage så blev man alltid besviken.

Va , finns de sånna ?..

Jag kör Signal! Funkar bra som sms-app och krypterar meddelanden till alla andra som kör Signal. :sparkles:

Tydligen…