Vilken luftrenare ska man ha?

Sprutor kanske är bra men väldigt, väldigt obehagliga. :grimacing::grimacing::joy::joy:
Mvh en som typ svimmar varje gång någon kommer med en nål. :wink:

2 gillningar

När min fru pluggade medicin så använde hon mig som en jävla nåldyna…så man har blivit ganska härdad.

3 gillningar

Vilken sadist!:grimacing:

Är helt övertygad kirurger går igång på sådant.

2 gillningar

Xiaomi såklart :man_dancing:

2 gillningar

Ohh då ska du se mina dialysnålar… 2mm i diameter :wink:

Det var elakt skrivet!:joy::joy:

Värt att ha luftrenare? Gör de verkligen skillnad?

Min fru vill ha de för att slippa damm i sovrummet tex, samtidigt så hoppas vi på bättre luft.

Om du vill slippa damm är det bästa att dammsuga. En luftrenare är ju bättre mot mindre partiklar.

Är det inte bättre hon ställer din säng i vardagsrummet? :joy::joy::joy:

Hur har den fungerat för er?

Är ikeas något att ha?

Kolla manualen :joy:https://www.ikea.com/se/sv/manuals/foernuftig-air-purifier__AA-2260057-2_pub.pdf

Hur menar du?

menar mer om de är något att ha xD

1 gillning

Haha, den renar luft i små rum, du får ställa in det manuellt via tre steg.

Att jämföra med Xiaomi och Sensibo Pure som renar luft i lite större rum och anpassar sig automatiskt efter hur mycket partiklar det är i luften.

Men så är det helt olika pris också.

Jag slår ett slag för Sensibo Pure, fantastisk pryl som verkligen gör skillnad på luften i dotterns rum. Skall bli kul att se hur den hanterar pollen sen när den skiten kommer ordentligt.

Den har fungerat bra. Minskade pollenreaktionen rejält. Automatiken är riktigt nice. ha har t o m kunnat ha fönstret öppet lite och ändå inte haft besvär.

Jag har också nyligen skaffat IKEA Förnuftig luftrenare att ha i mitt kontor för att förbättra luften där. Den är ju inte “smart” men så kostar den coskå bara 500 kr. Vissa har gjort dem lite halvmara genom att koppla den till en smart kontakt som man styr via timer eller liknande. Märker skillnad när jag drar igång den, satte i både gas och partikelfilter. Snygg är den också tycker jag. går att monter på vägg. Bra för små rum, men som sagt, vill man åt smarta funktioner får man skaffa annat.

1 gillning

Är det värt med de smarta ? Eller skulle Ikeas duga i ett vanligtstort sovrum?

Den duger bara i ett ovanligt sovrum. :+1:t3:

1 gillning