Vilken ljudbokstjänst använder ni er av?

1. Storytel
    1. Nextory
    1. BookBeat
    1. Biblio (via Bilbliotekstjänst)
    1. Annan?

0 röster

Visste inte exakt under vilken kategori detta skulle in. Är lite intresserad av vilken ljudbokstjänst man använder. Om man nu gör detta? Själv började jag med Storytel, men för några år sedan så ströp de möjligheten att lyssna två på ett konto (av förklarliga skäl) och då bytte vi till Nextory, som redan hade börjat med familjeabonnemang. När sen Storytel lanserade detta, så gick vi tillbaka till dessa igen.

Om det är flera, som lyssnar på ljudböcker, så kanske vi kan ha en “Vilken bok lyssnar du på nu” där det kanske kan komma in lite tips och så?

Just a thought!

Jag kör Storytel och vi är tre i familjen som kör samma konto. Fungerar bra men visst vore det smidigt med varsitt konto med varsin bokhylla. Storytel generellt fungerar bra men första företag som erbjuder stöd för Android Auto byter jag till omedelbums :slight_smile:

1 gillning

Lyssnar inte på böcker utan läser dom genom BookBeat, har även använt mig utav bibliotekets tjänst men tröttnade på att vänta på böcker.

Just nu läser jag ikapp mig på Serien om Anton Modin utav Anders Jallai, ganska bra.

1 gillning

Om någon av tjänsterna kommer att erbjuda Apple Watch-stöd, byter jag till direkt. :slight_smile:

Vad vill du kunna göra med klockan?

Jag har läst böcker, ord, i hela mitt liv. Började tidigt och gillade det skarpt. Mest som underhållning och tidsfördriv, i form av spänning, humor och historia. Var lite tråkigare under tvång, i skolan :slight_smile: men det fick gå det också. På ålderns höst, när ögonen blev sämre, var det tråkigt att läsa. Att alltid behöva leta upp läsglasögonen för att se en text, var nog både en skymf och ett extra moment, som gjorde att jag tappade lite lust. Ljudbok är för mig ett smidigt komplement, som gör att jag kan följa en historia, utan att leta upp mina brillor.

Tänker offlinestöd?

1 gillning

Ta ner ljudboken offline på klockan och sedan med lurar, klockan men utan mobil, kunna ta en prommis eller joggingtur.

Audible har Apple watch stöd. Att ladda över en bok är rätt trögt dock och synka position mellan telefon och klocka fungerar så där.

För övrigt så gillar jag Audible bättre än Storytel och BookBeat då man köper böckerna istället för att “låna” dem.

Ja om man nu vill gå naken, dvs utan telefon :scream:

Fast man är ju inte “naken” med en eSimsutrustad klocka :slight_smile:

Nej, jag skall villigt erkänna att jag otroligt sällan lämnar hemmet utan telefonen, men när Tre släppte eSim-stöd till AWs3 - så körde jag rätt ofta, utan telefon på löprundorna. Apple Music på klockan, airpods i öronen och ut och springa. Anledningen till att jag slutade, var att jag saknade spotify och ingen superbra mätning av rundan. Eller mätningen gick väl bra, men inte att få över den till jogg.se

1 gillning

För många år sedan, när jag skulle utomlands på semester, så brukade jag köpa en ljudbok, via iTunes, eller så, för att ha på semstern. Mycket för att jag inte visste hur bra ljusresurser det fanns vid sängen på hotellrummet. Då betalade jag kanske 149 kr, 169 kr, för en bok och det var väl ok, för ändamålet.

Vad jag ser, så brukar enstaka ljudböcker fortfarande kosta något sånt, alltså, inte riktigt vad en månads familjeabonnemang via Storytel kostar, men på en månad brukar jag snitta på cirka fem, sex böcker.

Läser böcker på Kindle. :shushing_face:

1 gillning

Alternativet Ingen saknas!

1 gillning

audible