Vilken kroppstrimmer ska man köpa?

Hej.
Funderar på att ge bort en kroppstrimmer i julklapp.
Googlat runt lite på bland annat Phillips Bodygroomer, series7000, Någon apparat från Braun, med mera. Den får gärna vara vattentät, och skonsam för kroppen.
Några rekommendationer?
Googlat och hittat lite ”intressanta” märken som heter punkungen :slight_smile: , och Manscaped Lawnmower där de stoltserar med skonsam rakning/trimmning vilket kan vara bra, mens en får gärna funka på hela kroppen.

Såg lite snabbt att MAnscaped kör enorm budget på markering med influensers , Youtubers mm. Lät så bar när man såg någon video, men hittade några obetalda recensioner som sågade dem.
En fuling de gjorde på sin sida var att sälja prylen med ett abonnemang som kostar 20-30 dollar i månaden som man har vädligt svårt att lägga märke till vid beställning. Mikroskopisk text.
Ogillar sånt skarpt. Nåja det var mer en anekdot, men åter till ämnet. Vad bör man kika efter och köpa?

Philips OneBlade.

2 gillningar

Series 7000 är praktisk med sina två huvuden men kanske inte den skonsammaste rakningen. Vi hade en som levde i duschen under ganska många år.

När den så småningom pajade köpte vi en Manscaped. Bra rakning men helt uppenbart inte ordentligt vattentät för den pajade två gånger på ganska kort tid. Fick först en ny och sen pengarna tillbaka.

Nu har vi en Meridan (https://www.meridiangrooming.com/products/the-trimmer). Minst lika bra och skonsam rakning som Manscaped och verkar hålla bättre.

1 gillning

Funkar kanon, har inte haft en skarpare bikinilinje sedan jag skaffade min. :joy::joy:

5 gillningar

Ja attans vad bra den är, du är ju helt BBS!

(Baby Butt Smooth)

6 gillningar

Kollar på Phillips oneblade från Amazon

och denna som rekommenderades.
Oneblade ser ut att vara mer mångsidig? På Meridian ska man gå på den dyrare som heter Plus? VArifrån skickas Meridian, tänker om det nu skulle hinna fram till jul. börjar bli tight....

Såg flera recensioner på YT som sågade Manscaped ganska friskt för att vara rejält överprisad så den tänkte jag skippa

Jag har en Oneblade till ansiktet och den är fantastisk så jag kan inte tänka mig att den är dålig för kroppen. Tycker möjligen att den är lite sämre om man vill göra 3 eller 5 mm.

Köpte Meridan Premium från Amazon så jag vet inte vart den skickas från om man beställer direkt från deras sida.

Jag använder 5 mm för att trimma ögonbrynen. En gång glömde jag kolla vilken distans som satt på och råkade trimma ena brynet till 1 mm :slight_smile:

Utan distans på nedre delen av kroppen, bra till alla skrymsle och vrår.

4 gillningar

De växer ut igen. :joy::joy:

Råkade montera 0,5 istället för 9,7 när frun skulle klippa mig, på sidan då. Man vet när det går illa när den som klipper säger ”OJ!” :sweat_smile:

1 gillning

Lite som när @Marcus_Attefors klippte sin grabb, det blev 1mm runt om. :joy::joy:

2 gillningar