Vilken iPad ska man välja?

iPad Pro eller air? 11” eller 12.9”?

Hade inte du en 12,9" redan?

Sålde pga den inte hade m1 haha

Vad saknade du med att du inte hade M1 samt vad tyckte du om storleken?

Jag har inte kunnat motivera en uppgradering till M1 på iPad Pro. Kanske blir en M2.

Storleken beror nog på hur man använder den. Har en 12,9” men tycker att den blir klumpig oftast om man vill sitta i soffan eller lite ”ledigt”, dock mycket bättre om man jobbar stationärt.
Jag kommer nog köra på 11” vid nästa byte.

1 gillning

Jag tyckte nog 12.9 var för stor, men stor e gött med hehe. Nu har jag ju 14” MacBook Pro så då kanske 11” e smartare val?

Men det var väll stege manage typ som verkar najs. Trist att inte kunna nyttja alla saker. Thunderbolt är väll najs med.

Var inne på Telia o kika förut. Känns som air ramen är större än på 11 Pro??

Det enda du får med en M1 och iPadOS 16 (just nu) är att du kan använda Stage Manager och bättre stöd för extern skärm, en funktion som åtminstone inte gav mig något mär jag provade på min 12.9”. Jag kan tänka mig att det är ännu mindre användbart på 11”.

Väder appen får vi inte glömma

Jag har en 12,9 och en 11.
Använder 11an 80% av tiden.

Okej, pga den e smidigare? Är den mkt lättare i vikt med ?

Allt det.
Vikten påverkas supermycket av val av skal/skydd

12,9 är bara go när den är i ett ställ stående på skrivbordet. All annan tid är den otymplig

2 gillningar

Min står i ett ställ på köksbordet. För allt annat har jag en iPad Mini.

1 gillning

Ah jag kände lite så med. Speciellt med magic keyboard till den….

Men är det dumt att köpa en nu med m1 eller ?

M1 till m2 på datorn var väll ingen wow uppgradering va?

Jag tror det är viktigt att du slutar fundera i termer att det kan finnas funktioner på det du inte har som är bättre. Det du skall fundera över först är "Vad är mina behov" och därefter välja rätt verktyg.

10 gillningar

Väderappen får alla.

Den stora frågan är ju om du ens behöver en iPad? Varför sålde du den andra? Det jag försöker få fram är om du verkligen behöver den nu när du har en MBP? Jag har en iPad Pro 12,9" men jag tar i 9/10 fall fram datorn för att allt går fortare och snabbare på den.

2 gillningar