Vilken fläkt?

Till barnens rum – har den BRIS-läge? :drum:

1 gillning

Samma här. Brisläget är riktigt nice.
Men den Mi fläkt jag har i mancave går 300dagar om året . Och har börjat göra något klickljud som kommer lite random.

Dyson fläkten har vi i sovrummet och går likamycket och den tuggar på.

Jag skulle idag välja dyson fläkten före mi fläkten. Och att den kommer med fjärkontroll är väldigt nice

Kyler dyson luften ?

Nej. Finns det någon dyson som gör det?.

De va lite de ja undrar , om de va nån som gjorde , finns ju från typ 3000 - 12 så ja tänkte att nån kanske hade nån ac funktion

1 gillning

Tornfläktar är lättare att placera lite diskret i ett hörn av rummet. Hade jag inte redan haft en, så hade jag nog provat denna Xiaomi Smart Tower Fan. Xiaomi har släppt nya fläktar inför sommaren

Denna har jag, står igång hela natten i sovrummet nu när det är varm.

Edit såg nu att de mesta som skiljer e ju luftrenare / fukt mm

1 gillning

Exakt, ingen kylning men den komprimerar ut luften ur munstycket så den upplevs kallare än luften i rummet.

1 gillning

Ingen bra placering om man vill kyla, det är ju oftast 90 grader i hörnen.

5 gillningar

Det jag gillar med Dyson är att man knappt känner "vinden" i de låga lägena vilket jag gillar. Jag tycker mest det är jobbigt när man känner vinddraget.

2 gillningar

En fläkt kyler aldrig, den bara skyfflar runt luften. Kylningen kommer av kontakten med huden när svetten dunstar bort.

1 gillning

Läs Fredriks inlägg igen :sweat_smile::joy:

1 gillning

:drum:

1 gillning

Vi har en Mi. Den är väldigt bra. Två saker är extra bra och en sak saknar jag.
Det bra är att den är ovanligt tyst för den luftmängd den skyfflar och sedan funkar appen ovanligt bra. Våran fläkt ställdes i garderoben i september och togs fram igår och appen och fläkten lirade som ett förälskat par.

Det jag saknar är en timerfunktion som sänker fläkthastigheten, inte bara stänger av den helt.

Det finns fläktar med kallvatten/kylklampar.

Det verkar gå att automatisera i appen ser det ut som, har inte testat scenariot men byggde det lite snabbt. Såg att jag råkade välja två olika fläktar men är bara att välja samma i andra scenariot.

Okej, det där måste undersökas.

Måste man köra via hub eller går det med BT?

Troooooor att det är en hubb-feature men testa och se!

Ska testa.