Vilken är din bästa Apple-produkt du använder nu?

I mitt fall är det AppleWatch. Har haft alla sedan start. Eftersom jag är döv hjälper den mig i min vardag. Till den har jag iPhone, där jag också hade bland dom 5 första i Sverige. Surfandet och en del annat sker på en iPad 12,9" Pro. iMac slår jag nästan aldrig på. AppleTV använder jag sporadiskt. AppleWatch bytte jag till senaste för bara några veckor sedan. Inte stor skillnad mot 7:an men i alla fall. Nästa projekt blir iPad Pro 12,9" om det kommer någon ny - kanske redan denna månad. Så "lite" Apple tokig är jag sedan 1985 :see_no_evil:

12 gillningar

Tycker det är så svårt att välja…jag uppskattar alla mina appleprylar väldigt mycket men också på olika sätt.
För mig var Apple Watch ett viktigt inköp, jag köpte den till mig själv när jag hade fyllt 30 och äntligen hade ett jobb jag verkligen trivdes på och faktumet att den har sådan koll på ens hälsa… jag är nöjd med nya uppdateringen, välbehövlig.

iPhonen har funnits där för mig sedan gymnasiet då jag köpte en 3G för pengar jag sparat ihop, min familj tyckte det var en tegelsten och skrattade åt mig, skrattar bäst som skrattar sist. (Alla i familjen har iPhone nu)

iPad har också alltid varit viktigt, skaffade den första under tiden på högskolan, en generation 4. Den höll i många år tills jag skaffade min nuvarande PRO gen 2 med Apple Pencil. Älskar att måla på denna men lite ledsen över att nuvarande iPad Pro är fruktansvärt dyra.

Apple TV och AirPods är mest en nice bonus.

7 gillningar

Aktivt använder jag Apple TV mest. Streamar allt via den.
Men jag kan inte välja någon som bäst. Alla Appleprodukter jag använder har sin givna plats och gör sitt jobb bra.

5 gillningar

Iphone och ATV

1 gillning

iPhone/Mac på första val pga privat + jobb
Apple Watch
ATV4k
CarPlay
AirPods
HomePod

2 gillningar

Hmmm. Jag rankar dem.

  1. Apple Carplay
    Eftersom jag kör väldigt mycket bil så uppskattar jag Carplay väldigt mycket. Dessutom kan Siri uttala mitt utländska efternamn som Google assistenten massakrerar.

  2. Airpods Pro
    De fungerar utmärkt till alla mina mobiler och min Macbook Pro.

  3. MacBook Pro
    En riktigt bra dator hårdvarumässigt. Snabb, tyst och OS X gillar jag skarpt. Men hamnar längre ner på listan eftersom jag inte gillar Finder och stödet för spel är begränsat.

  4. iPhone ( Är inte särskilt imponerad av iOS eller iPhone och det lever inte upp till hajpen imo )

Bonus: Min gröna första generationens iPod Mini har alltid en särkild plats i mitt hjärta.

2 gillningar

Jag funderade också på det där

Jag är ”bara” hörselskadad men Apple Watch lyfter vardagen mycket för mig genom notiserna

Så det blir kombinationsprodukten iPhone/Watch.

Btw: bra skrivet

3 gillningar

Jag måste också säga iPhone först. Därefter får det bli MacBook Pro. Hade iPadOS haft en bättre Finder (eller liknande) skulle nog min iPad Pro varit högre upp, men nu får den komma tillsammans med AW7, AirPods Pro, ATV4 och HomePods.

Apples ekosystem rankar jag högt fast det är ju ingen pryl.

Alla andra tekniska prylar kommer alla efter Apples, inkl. den PC jag ibland tvingas använda.

1 gillning

iPhone bara 4:a? Den är ju ändå en förutsättning för CarPlay. Har faktiskt inte tänkt på CarPlay. Har även Kia Connect och vilken som är på eller av - eller båda ... Det bara funkar. Samtal sms och förbrukning- allt rullar på. Har ju även trådlös CarPlay
vilket är ett plus. Mycket Apple blir det - men inte bilen - ännu

Jepp. Det är den jag gillar minst. Jag fördrar min Samsung lur på alla andra sätt förutom då det gäller att koppla den till bilen.

Det enda som gör att min iPhone att står ut i mitt fall är den symbios den har med min bil, dator och AirPods. Jag varken gillar iOS, designen med notchen och den höga vikten kontra dimensionerna (iPhone 12 Pro) eller kameran. Eller föresten den har en till fördel. Lightningkontakten. Vilket gör att jag får ha laddaren ifred från resten av familjen som använder USB-C på allt.