Vilken är din bästa Apple-produkt du använder nu?

Jag kom att fundera på vilken som
är den bästa Appleprylen av de man använder nu. Är det så enkelt att det är iPhone? Den är så att säga både hjärna i din prylvardag? Eller är det en Mac? För egen del blir det iPhone just för att den är så central.

Sedan for tanken vidare till kringutrustningen. Kanske är det HomePod? En så enastående högtalare i den prisklassen är ju helt fantastiskt.

Eller är det någon variant av AirPods? Dessa små tandborsthuvuden som så många använder? Eller kanske AirPods Max? För egen del är det Max. Fantastiska hörlurar, dyra, men underbara. Skulle jag inte få välja med hjärnan utan ta något annat, snarare det som kan kallas ”tillbehören” blir det AirPods Max. En rakt igenom fantastisk produkt. Så iPhone och AirPods Max blir mitt svar.

Vad är din favorit bland Apples produkter?

1 gillning

iPad och ATV4.

2 gillningar

iPhone, ATV4, iPad & HomePod är vad jag har och rankas i den ordningen.

2 gillningar

iPhonen helt klart!

2 gillningar

iPhone och AirPods (gen.2)

2 gillningar

iphone o airpods

2 gillningar

iPhone, AirPods, Apple TV, Mac, Apple Watch, iPad.

Där är ordningen just nu. Använt Apple Watch varje dag sedan den kom, men känns inte superviktig. iPad har helt tappat sin lockelse sedan jag gick upp i storlek på telefoner. Hade kunnat tänka mig en iPad Pro med tangentbord, men då kan jag lika väl köpa en bärbar till samma pris.

Frågan är om iPhone inte väger tyngre än alla andra prylar sammanlagt. Dvs, om valet är iPhone eller Mac, tv, klocka osv, så hade jag nog valt telefonen.

2 gillningar

Min Iphone men mest för att den är ny och vi befinner oss mitt i smekmånaden. Vad jag faktiskt till vardags använder absolut mest är min Apple Watch series 7. Allt från träning till morgonlarmet till sms och apple wallet. Tillsammans med AirPods pro är klockan en oslagbar kombo.

2 gillningar

Min iPhone och min AppleTV

2 gillningar

iPhone, Apple Watch, ATV och iPad i nämnd ordning.

2 gillningar

iPhone, AirPods Pro, Watch, TV & iMac.
Alla har sin plats och produkter som jag är fantastiskt nöjd med men iPhonen är ändå den produkten som är central.

2 gillningar

Intressant fråga. Ingen tvekan om att iPhone är den produkt som används mest och som jag garanterat skulle känna mig mest lost utan men hela ekosystemet har sin plats och används varje dag. iPhone, AirPods Pro, Apple Watch, Macbook, Apple TV, iPad Pro, HomePod kanske... Skulle inte vara supersvåra att ersätta AirPods med andra lurar, HomePod med andra högtalare och kanske Apple TV med något inbyggt system, men resten blir svårt.

1 gillning

Det är svårt att ta bort någon av beståndsdelarna i ett ekosystem. Jag skulle inte vilja använda iPhone på bekostnad av att jag måste använda en PC, någon kass Android-surfplatta och ett operativsystem på smart-tv som bara @Marcus_Attefors kan älska.

6 gillningar

Men nu är du ju lite speciell så det räknas inte. :joy::joy::joy:

Jag kan tänka mig att byta en Apple Watch mot en Rolex.

Och sedan sälja den för att köpa flera Watch.

1 gillning

:shushing_face: Avslöja inte min plan!

Iphone helt klart. Den är plånbok, kamera, videokamera, mail, dator allt i ett och är helt central. tillsammans med AirPods Pro
Sedan kommer AppleTV rent behovsmässigt före min Apple Watch. Då ATV är helt central hub i vårt tv tittande. Har inga tv kanaler alls då jag inte har någon antenn, utan allt streamas via ATV.
Apple Watch som träningskompis. har en trött bammal MAcbook rpo som knappt används nuymera. Jag kör mesta på PC (spelar i princip bara på den och någon enstaka Excelfil leks med)

4 gillningar

Jo jag sa ju att du var lite speciell. :joy::joy:

1 gillning

Min 13 Pro Max är väl den som används mest, Ultran är ju en nymodighet, men annars ATV:n skulle jag tro. Macbooken används väldigt sällan, då man idag kan göra det mesta på telefonen, annars hinns det med på arbetsdatorn.

3 gillningar