Som Malmöbo är det ju Skånetrafikens app som gäller för biljettköp men jag har upptäckt att appen 1409 är mer pålitlig när det gäller lokaltågen som jag åker med oftast.
Vilka appar använder ni själva? Apple Maps? Google Maps? Annan tredjeparts app?
Det är väl samma realtidsinfo från trafikföretagen som används oavsett app.
Men tack gör tipset om 1409 med realtidsinfo om tågtrafik! Västtrafiks app är jättebra på alla sätt här i Gbg, men kollade nu och det verkar som den saknar realtidsinfo för Västtågen märkligt nog. Men det finns i 1409!
Informationen på sidan kommer från Tydal Systems och datat hämtas från Trafikverket och Trafiklab. Tågens positioner visas i realtid, medan spårinformation för olika stationer uppdateras varje minut.
Åker bara med Västtrafik centralt i Göteborg.
Och deras app funkar bra tycker jag.
Befinner jag mig i en större stad utomlands kör jag Apple Maps eller Google Maps.
Ja den funkar skitbra. Visar alltid förseningar vilket inte Skånetrafikens app gör. Synd att den inte är speciellt snygg som app men det kan man leva med
Använder framförallt 1409 Pro, har licens via jobbet och då tillgång tillen del järnvägsinterna funktioner. Ibland är tyvärr den publika trafikinformationen totalt värdelös och då är det bra att kunna göra egna bedömningar utifrån mer intern information.
Jag har mellan versionen, den som tågpersonal kan få. Den blir riktig snygg när man betalar för den. Nice att man kan se vilket tåg som har Kör (grönt), perfekt när man ska hem och står på en plattform mellan två tåg vid förseningar och inte vet vilket tåg som prioriteras.
Mannen bakom, Tydal. Vi jobbade på samma ställe ett tag. Han är troligen den smartaste som svensk järnväg har.
Har använt trafikverkets hemsida för att ha koll på Öresundstågen. Laddade ner 1409 och den verkar bra, kanske blir nya favoriten för att hålla koll på tågförseningarna.