Vilken Airfryer?

Frågar åt en kompis…:roll_eyes::sweat_smile:

Om man nu mot förmodan skulle vilja köpa(vem vill det egentligen?) en Airfryer, vilken köper man? Är det Xiaomi eller finns det andra bra varianter? Något att tänka på eller är det mer som två hål i väggen och ut kommer färdiga pommes? :sunglasses:

2 gillningar

Haha, äntligen!

1 gillning

@xms67 jag köpte Xiaomis. Deras är väldigt ofta nedsatt på webhallen. Tog denna därför att det är en väldigt clean design, tar väldigt liten plats och pga priset. Tänkte att jag testar en billigare för att se om det är något att hänga i julgranen. Med facit i hand är jag beredd att köpa en bättre och större nästa gång.

1 gillning

Ska hälsa kompisen…:sunglasses::sweat_smile:

Anses Xiaomis lite liten? Har du kollat på vad nästa steg är?

Ja den är rätt liten, jämfört med Philips som har XXL-modeller. Skulle tro att Philips är steget över när det gäller funktionalitet. Jag har förstått det att märket ”Ninja” ska vara bäst, efter ytlig research. Men jag använder min för potatis/pommes och andra grönsaker typ broccoli och brysselkål och då funkar det kanon.

Hur många portioner pommes blir det?

Beror på hur man definierar portionerna :sweat_smile: Pommes är bland det bästa jag vet så mina portioner är nog i klass med @RolexJocke. Men en fylld sån räcker för vår del för två vuxna och ett barn.

Du får plats med drygt 8 kycklingklubbor i en panna.

2 gillningar

Jamen då låter det ju som en perfekt maskin att starta med.

1 gillning

Nu är det nära. :joy::joy::joy:

4 gillningar

Jag tror det! Högst ovetenskapligt men då airfryer är ju liten kompakt varmluftsugn känns det iallafall som att den mindre storleken bidrar till att det går fort och blir krispigt.

Vi har en Philips i Göteborg och en Xiaomi i Lund. Tycker att Philipsen ger bättre resultat.

1 gillning

Kan ju ha med luftfuktigheten att göra. :joy:

NEJ… Du är mitt berg!!!

Din kompis kan få min. Jag är i sverige på Tisdag

1 gillning

Är det samma kontakter i UAE som i Sverige?

Seriöst? Kan jag, sorry menar kompisen(:grin:), få din elle köpa till en symbolisk/billig peng är intresset stort…:relaxed:

1 gillning

Du kan bjuda på nästa bira :slight_smile:

1 gillning

jao. Köpte den från Amazon så fick med schuko kontakt.
I princip alla uttag i UAE är typ C och G ihop

Vi har en Xiaomi hemma och en äldre OBH Nordics/Tefal i stugan. Xiaomi är mycket smidigare men för fries ger den stora med en arm som vänder stripsen jämnare fritering

2 gillningar

Philips Air Fryer XXL HD9650/91
image

Eller ska man köpa en mindre? Fått för mig att det är bättre med mindre om man inte lagar så mycket. Vi är 2 hemma men har ingen riktig ugn så tänker att vi kan använda denna mer.