Ska köpa en present till hustrun. Tror ni dessa är bra? Skulle vilja köpa AirPods, men känner jag henne rätt kommer en eller två av dessa lurar försvinna..
Bara å köp!
Köp AirPods!
Vad skall hon använda dem till?
Huawei Freebuds 3 finns för drygt 1300. Fått riktigt bra omdömen, kanske kan vara ett alternativ.
Mest tal. Antingen lyssna och spela in röstmeddelanden eller tala i telefon. Max 10% musik.
Justa, de där har fått bra omdöme.
Ok, Freebuds 3 är riktigt trevliga just på tal, en av de få som faktiskt fungerar när jag är ute och går. ANC gör också sitt faktiskt.
Freebuds verkar bra
Sedan finns ju även Galaxy Buds + för ca 1300 kr
Dock inte ANC men har annat adaptivt system.
Slipper man ha pinnen som sticker ned
Går man på Freebuds 3 är ju steget till AirPods väldigt litet…
Frågan är om inte AirPods då är värda sitt pris?
Nästan alla om inte alla som köper AirPods oavsett modell är väl nöjda
Är hon Android eller iPhone-användare?
Pinnen är fördel när det kommer till tal.
Helt klart men Galaxy Buds har tre mikrofoner två yttre och en inre för bättre samtalsljud, samtalskvalitet mellan dessa olika TWS vet ju ni bättre som testar men är förvånad om det skulle vara milsvidd. Dock tyckte jag att det var svagt av Samsung att inte komma med riktig ANC till Buds plus. Intressant att se nya Buds Live hur bra de blir. Jag har lastgamla Icon X och ingen har klagat på samtalsljudet de gånger jag ringer med dem
Sedan en sak till är ju passformen i örat och vad som är bekvämt. Lurarna kan vara hur bra som helst men passar de inte och känns obehagliga så kan det kvitta. Sedan pratar jag inte mycket privat men i tjänsten där jag pratar rätt mycket så har jag Voyager Legend där duger inte dessa TWS
iPhone.
Yes, de tre mikrofonerna för samtalsljud är dock rätt klassiskt nu men det är något med pinnarna som gör att den nedre micken kommer mkt bättre ner mot munnen. I alla fall om huvudet är format som mitt.
Det är också inte helt oproblematiskt med in-ear-hörlurar som headset då du tenderar till att skrika högre i din omgivning (och missa linjebussar som susar fram)
vänligen
/P
Ok, då är ju det här ingen diskussion, köp AirPods
Behöver jag motivera? För dess extremt smida parningsfunktion. Ge henne en induktionsladdare också så är vi hemma
Saken var att jag hade en bild att AirPods kostade ca 2000 och de jag länkade till 1000. Sedan börjar man titta på Freebuds 3 som kostar 1300 och då upptäcker jag att AirPods kostar från 1450…
Så det får nog bli ett par AirPods.
Tack alla! Det blev AirPods. Hade missat att priset sjunkit ganska tydligt på dem.