Ska jag definitivt lyssna på Tack för tips!
Tredje delen ute nu:
Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tips på bra böcker
Har aldrig lyssnat på Skuggland. Har du lyssnat, är de rent allmänt bra? Den story du länkar till finns bara i ett avsnitt än så länge om jag fattat det rätt?
Lyssnade på deras dokumentär om skinnskallar och benhuvuden. Välgjord och lyssningsvärd vill jag påstå.
Riktigt bra producerade och välgjorda.
Börja med den första dom släppte 2021 som heter Socialsekreteraren.
Dom första säsongerna ligger ute gratis men på senare tid måste man prenumera för att få lyssna på alla delar.
Den senaste som heter Thomas Fleetwood är något av det bästa Anton Berg gjort.
Tänker att du tipsar om saker, då är det bra, finns ju starkt drag av snille o smak där.
Tänker på de billiga punkskivorna som släpptes på 90-talet såg bilden längst upp till höger.
I varje avsnitt ger jag en femtiolapp till en musiktokig gäst som ska köpa fem begagnade vinyler för pengarna. Vi spelar skivorna, pratar om musiken och gräver fram guld och grus ur musikhistoriens skuggsida.
En av mina favoritpoddar har i senaste avsnittet en intervju med Joakim Jardenberg.
Det var alltså han som anmälde Bonnier och som ledde fram till att dom fick böta 13 miljoner i sanktionsavgifter. Genom att missbruka kunders data.
Ett av de bättre avsnitten av When We Were Kings.
Såg media om den där. Blir absolut lyssning imorgon. Tänker att partier kan bränna bra folk genom att göra dem till partiledare. Juholt är en sådan.
Han säger många kloka ord. Alltid gillat honom. Trist att det blev som det blev.
Ny säsong från SvD Blenda.
Om Villa Söderås på Lidingö och kopplingen till Ryssland. Verkar väldigt lovande efter första avsnittet.
Svenska United-podden, Red Army Sverige och Goldbridge Saves Football.
Djävulsberget är en ny podd jag fastnat för. Senaste avsnittet om Claes Relotius, en av Tysklands mest hyllade journalister som visade sig vara en bluff är riktigt bra.
på poddar, radio, ljudbok. tips på dessa