Vilka poddar lyssnar ni på?

Otroligt intressant avsnitt.

3 gillningar

Tack för tipset! Brukar lyssna på denna podd, men det avsnittet har jag helt missat (har nog varit för många teknik- och ehandelspoddar under den perioden)… Lyssnar dessutom på Språket i P1 och Språktidningens podd, så det kan bli en härlig ämnesspridning.

2 gillningar

Det här avsnittet var jättebra. Spänner över ett brett fält så har man sinnena öppna får man flera ny perspektiv på människan och tillvaron. Sverker Johansson som intervjuas lägger tex väldig tyngd vid människans tillit till varandra som en grund för språkets utveckling. Sedan kan man tänka sig att språket ökar tilliten och vips är människan unik.

Och bara att få koll på att människan föder ungefär dubbelt så många barn som Chimpansen är ren bonus. Det visar sig för övrigt höra ihop med bristande barnomsorg för Chimpanser…:smiley:. Underbart.

2 gillningar

Lyssnade på det när det släpptes! Minns inte exakt allt, men kommer ihåg att det var intressant!

Har börjat lyssna på nöjessvepet, riktigt roligt. Min typ av humor.

1 gillning

Rolig och intressant podd det där. :+1:t3:

1 gillning

Välproducerad och intressant podd om en person som driver ett cryptobolag och plötsligt avlider.

Det blir denna podd varje morgon just nu:

1 gillning

Mats Jonssons sommarprat är det jag har haft mest behållning av i år.

Kände dessutom igen alla platser runt Kramfors som han pratade om eftersom jag har rört mig mycket i det området i 20–25-årsåldern.

1 gillning

Varje sommar brukar jag välja något historiska att läsa lite extra om. Inget överdrivet och jag tenderar att glömma det mest under året som kommer…:crazy_face:. Det god med det är att man aldrig blir färdig med sin bildning…:sunglasses::grin:

I år är det Gustav Vasa som fått äran att bli granskad och studerad. Och till min glädje har nu Historiepodden Dackefejden som sommarföljetong. Just lyssnat på avsnitt 1. Mycket bra…:clap::clap::crazy_face:

3 gillningar

Alla måste lyssna. Spotify Bästa sommarpratet ever.

Rika tillsammans

1 gillning

Någon som vet vad som har hänt med Bli säker-podden? Den har släppts varje fredag sedan över två år tillbaka, utom dom två sista fredagarna. Det senaste avsnittet avslutades med: “Vi hörs nästa vecka”. Semester kanske? Men jag hittar ingen info på Niklas Twitter om det. Någon som vet?

2 gillningar

Där ser man. Tack!

1 gillning

Två poddar som om alla skulle lyssna på så tror jag denna planet skulle bli ytterligare lite bättre att leva på.

https://www.preposterousuniverse.com/podcast/

Fanns en svensk motsvarighet förr som hette Skeptikerpodden med John Houdi.