Vilka ljudsystem förutom Sonos kan köpas ”bit för bit”?

Som rubriken lyder; Vilka ljudsystem, bestående av soundbar, trådlös subwoofer och trådlösa satelliter förutom Sonos system som jag redan vet om, kan man köpa ’i delar’ dvs enhet för enhet?

Jag har länge t.ex länge suktat efter Samsung Q995 men kommer aldrig ha cash till ett helt sådant system om det måste köpas i ett stycke.
Jag vet att Polk har något liknande system som jag tror kan köpas enhet för enhet men inte helt säker på hur ljudet är i detta.

Jag köpte Harman Kardon Citation-serien, sjukt prisvärt när det är på rea.

1 gillning

Ok. Får kolla på det också då. Jag såg att Bose system kan köpas enhet för enhet men med tanke på vad Bose prylar kostar kan jag ju lika gärna köpa Sonos då… :grimacing:

Inte riktigt svar på din fråga, men titta på den här!

Kollade in HK och kom tyvärr på varför jag valt bort denna ur kalkylen; HK har ingen röstassistent inbyggd vilket för mig är ett önskemål.. Visserligen är det väl bara att placera en Echo bredvid då den HK ska fungera med Alexa. Jag vet ärligt talat inte vad som är bäst.

Låter säkert bra och allt det där men jag har redan haft ett system baserat på förstärkare och stora högtalare och det är av estetiska skäl inget som återkommer. Så tanken uppskattas men nej det svaret var inte ett svar på min fråga…

1 gillning

Bra recension å andra sidan dessutom :smiley:

Men; Avsaknad av DTS-X och pass-through av HDR gör att denna går bort tyvärr. :confused:

https://www.avforums.com/reviews/harman-kardon-citation-multibeam-1100-review.20085/

OM det nu inte skulle funka att dra kablarna via en audio/video-splitter? Då återstår bara bekymret att den inte stödjer DTS-X.

Hur är det med Denon Home och Bluesound?

Har ju trådar Denon / Dali men även någon trådlös Denon

1 gillning

Jo Denon kan man ju också plocka ihop del för del verkar det som. Dock gillade jag inte deras sortiment någe vidare…

Sony Bravia soundbars finns ju också. Men jäklar vad de var dyra! :grimacing: Då kan man ju lika gärna köra Sonos…