Viking Line lanserar en egen pilsner

Från sajten:
image

Om du gillar att åka kryssning med Viking Line och samtidigt älskar öl så kan du på nästa resa passa på att testa deras alldeles egna öl som kommer börja säljas på deras båtar.

I samarbete med mikrobryggeriet Rock Paper Scissors Brewing har Viking Line lanserat ett nytt hantverksöl som går att köpa redan idag – men bara på deras fartyg. Mikrobryggeriet som de har samarbetat med är beläget i Kuopio i Finland och de har vunnit båda finska och internationella priser för sitt öl. Smaken ska påminna om havet och denna smak har de fått fram genom att brygga den på mineralhaltigt vatten där de har tillsatt lite havssalt. Det blir då en bitterhet i humlen som de sedan har balanserat upp med karamellmalt.

Vi valde Rock Paper Scissors Brewing som samarbetspartner eftersom det är ett bryggeri som tillverkar utmärkt öl. Samarbetet inleddes redan före pandemin men har nu tagit ny fart i samband med att världen har öppnat upp igen. Att stötta små, lokala producenter är viktigt för oss, inte minst som en del i vårt långsiktiga hållbarhetsarbete, säger Janne Lindholm, restaurangchef på Viking Line.

Ölen kommer inte säljas i deras taxfree-butiker till en början utan det går bara att dricka den i deras fartygsrestauranger så har du en resa planerad så kan du från och med idag köpa dig en flaska och testa.

Via Pressmeddelande

2 gillningar

Videorecension från @Sevis snart då? :heart:

3 gillningar

Fast ipa är väl om man ska vara petig inte en pilsner?

2 gillningar

Sen när blev folk petiga på Viking Line? :joy::joy::joy:

3 gillningar

Aldrig :rofl:

1 gillning

Efter klockan 00.00 då :rofl:

1 gillning

Sevis och Sirpalisa halsar ipa i hytten. Episk video. :joy::joy:

2 gillningar

Faktiskt :rofl::rofl::rofl:

1 gillning

Den lät god. Nu brukar jag ju inte åka färja så ofta, men om jag skulle hamna på en så skulle jag definitivt testa ölen. Marknadsmässig låter det dock lite knepig. Ett prisbelönt mikrobryggeri+Viking Line=lågpris/kvalitetskänsla. Bryggeriet kan svårligen hålla upp en hel båt så att säga...