Video: Rensa Macen med Clean my Mac X

Från sajten:
https://teknikveckan.com/apple/video-rensa-macen-med-clean-my-mac-x/

Clean My Mac X är en verktyglåda för din Mac som både rensar din dator automatiskt från filer som inte används men också hjälper dig gå på djupet i din dator.

Vidare håller Clean My Mac X koll på om ramminnet håller på att ta slut eller andra saker som gör att din dator är långsam.

Vi rekommenderar det starkt för varje Mac-användare.

Läs mer och ladda hem testversion hos macpaw.com.

1 gillning

Really…? Jag rekommenderar starkt varje Mac-användare att låta bli. I bästa fall helt onödigt och i sämsta fall något som ställer till problem.

1 gillning

Varför? Har kört det i flera år och tycker det är helt magiskt.

Bara titta på videon Jon och avrekommendera din tidigare rekommendation.

Visst finns det grader i helvetet och det är inget MacKeeper (som Peter säger i videon) men först och främst är det bara onödigt.
Mojave har bra verktyg för att rensa/spara plats på disken och laddar du inte ner saker du inte vet vad det är så riskerar du ingen malware.

Älskar origrammet! Det har allt macOS borde lösa självt - särskilt liveövervaknignen av minne och utrumme.

5 posts were merged into an existing topic: Datorkrig

Jo det finns ju en del lösningar men här är allt samlat, som att kunna avinstallera alla filer så inget kladd blir kvar, hålla koll på ram, påminnelse om att tömma papperskorgen och att den tar bort onödiga languagepacks och annat. Ja kontentan är väl smidighet kort och gott :slight_smile:

Underbart program!

Säger du iPhone X också? :roll_eyes:

Heter inte appen Clean my Mac 10? :thinking:

Nja, i detta fall motsvarar X version 4. När MacPaw introducerade CleanMyMac X, efter CleanMyMac 3, använde de slogan:

“It takes everything you knew about Mac care and makes it X times better!” och “This version gives X times more power to your Mac.”

Så ska du vara sån borde vi väl på svenska säga CleanMyMac Gångertecken :stuck_out_tongue:

1 gillning

Håller med, jag rekommenderar alla mina kunder att hålla sig så långt borta de bara kan från samtliga program i denna kategori. Fullkomligt onödiga och i många fall skadliga.

Fud :slight_smile:

Finns de något liknande till iPhone?

Hur skulle den fungerar menar du? IOS är uppbyggd på sådant sätt att det är omöjligt