Video: 5.1-ljud med Sonos har aldrig varit så prisvärt som nu

Från sajten:
image

Sonos subwoffer är notoriskt känd för att vara kostsam, andra skulle säga dyr, men vid en investering lär du inte ångra dig.

Vi har satt ihop ett 5.1-system med bara Sonos-produkter. Längst fram har vi Beam och bak två stycken Sonos One SL, till detta har vi kopplat in Sonos just nu rabatterade subwoffer för ett mäktigt ljud.

I denna videon går vi igenom hela installationsprocessen och därefter försöker vi förklara hur det egentligen låter.

Affiliatelänk: Köp Sonos Subwoffer och övriga produkter via Hifi Klubben.

1 gillning

Fick hem min Beam idag, superenkel installation och fungerar klockrent! … nästan.

Problemet - Kan inte se 4k HDR

Min setup består av:
Tv - Philips 65pus6262/12
Högtalare - Sonos Beam
Mediaspelare - AppleTV 4k

AppleTV (HDMI) → TV (HDMI ARC) → Beam

Menar du att 4K HDR försvann i och med att du kopplade in Beam:en?

Yes! Försökte googla lite på det och det enda jag hittade var att HDR krävde eARC… :thinking:

Nej de har inget med varandra att göra. Det är inte så att du bytte ingång på AppleTVn på teven och att den ingången inte var HDR aktiverat?

Nope, enda skillnaden idag från igår är att jag har kopplat in Beam i ARC, AppleTV sitter där den alltid suttit. Porten med ARC har däremot inte stöd för HDR, kan det ha något med saken att göra?

Nej utgående signal från teven till Beam:en (dvs ARC-porten) har ingenting med inkommande signal från Apple TVn till teven. Inte i normalfall i alla fall :slight_smile:

Om du kopplar ur Beamen? Dyker HDR-symbolen då?

Med småbarn som kräver uppmärksamhet så har jag inte orkat testa än. Återkommer när jag gjort det! :slight_smile:

2 gillningar