Viaplay saknar ljud

Har ett mycket märkligt problem. Sedan snart 2 månader får vi inget ljud från Viaplay på vår Apple-Tv. Vi kör ljudet trådlöst till Sonos Arc. Övriga appar/program fungerar med ljud och bild är just Viaplay som inte fungerar. Vi har gen 4 Apple-tv och svärfar med samma problem och setup har en 4K-tv.
Någon mer som har samma problem?

Funkar bra här. Testat att installera om appen? Vad har du testat för att lösa det?

Jag tappar ljudet på flera tjänster sedan ett tag. Om du tänker ned och sedan direkt öppnar appen igen brukar det fungera. Testat det. Klart irriterande även om det blev enklare sedan jag lärde mig detta knap.

Har testat att ta bort och på nytt installera appen men tyvärr fungerade det inte. Får testa igen. Har även testat att skicka ljudet från telefonen via Apple-Tv och då kommer enbart ljudet och bilden fungerar inte.
Har testat att skicka ljudet till några av mina andra högtalare(Sonos) och det fungerar inte heller.
Har testat att uppdatera både Sonos samt Apple-Tv.
Har kikat lite på att byta ljudformatet men det har inte heller fungerat.
Några fler tips?

Varför kör ni ljudet trådlöst?

Har projekt och därför inte möjlighet att dela signalen i TV:n och varit mest praktiskt då jag har lång väg mellan Apple-Tv och ljudlimpan.

Hej!

Har exakt samma problem, kör Apple TV 4k via AirPlay 2.

Och problemet är detsamma på mina andra två setup med Apple TV gen 4 så inget random problem!

Det märkliga är att det fungerat tidigare men plötsligt så gör det inte det?!

Alla andra appar fungerar som tex Netflix, HBO, Disney+, Cmore, youtube mfl.

Måste uppenbarligen vara nånting hos Viaplay som dom missat i nån uppdatering skulle jag tro.

Har du kollat med ViaPlay vad de säger?

Och vääääääälkommen till Bubblan!

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Flams och trams

Har också precis samma problem!!
Så galet irriterande!
Alla andra appar fungerar utmärkt men just Viaplay vill inte längre spela upp ljud via Sonos. Detta hände oss i september och har inte fungerat alls sedan dess!