Viaplay lanserar ny app till Apple TV

Från sajten:
image

Snart lanserar Viaplay sin nya app till Apple TV – men det går att testa den redan nu.

Den nya appen ska vara ombyggd helt från grunden för att förbättra både utseende och användarupplevelsen samtidigt som nya funktioner adderas. Nu kan vi få bild i bild, bättre tablåer och redigera profiler direkt i appen. För att slippa vänta på lanseringen kan du nu registrera dig som betatestare som ger dig en kod för att använda i Testflight på din Apple TV.

För att registrera dig för BETA behöver du vara kund och registrera ditt intresse här.

Några nya funktioner

  • Hyr och köp filmer direkt i appen.
  • Uppdaterad sportupplevelse med bland annat ny tablåvy med översikt över alla sportevent.
  • Bild i bild. Kan t.ex. användas för att se två fotbollsmatcher samtidigt. Kan även användas för att titta på något i en minimerad ruta medan man bläddrar runt i appen.
  • Lägg till/redigera profiler direkt i appen.
  • Ny upplevelse för Kanalsektionen som inkluderar TV-guide samtidigt som du tittar på kanaler och enkel kanalzappning genom att swipea på fjärrkontrollen.

Via: Viaplay.

3 gillningar

Det här ser jag fram emot , browsa sport just nu är en hemsk upplevelse

Japp.

2 gillningar

Använde mig lite av betan igår sen och det är faktiskt bättre uppstyrt med tablåer och så. Även lite snyggare. Men ändå inte så mycket nytt, ser ut som de flesta streamingtjänster och känns mycket mer “Apple TV” nu än tidigare…

1 gillning

Äntligen! Har nog ingen app på AppleTV som låser sig eller kraschar så frekvent som ViaPlay.

1 gillning

Nice upplevelse, skiter i allt utom fotboll där det blivit grymt bra jmf. med tidigare då bollen hackade sig fram när den spelades snabbt. Nu flyter den fram som om man såg det live. Sen äntligen bild-i-bild, kör Arsenal som stor och Liverpool som liten nu. Grymt nöjd hittills.

1 gillning

Riktigt nice att du gillar det! Tycks mest vara för sport de gjort ändringar! Så grattis! :slight_smile:

Provat lite grann nu och PiP är ju väldigt sjysst att ha !
Browsa sport har ju blivit väldigt mycket bättre. Något jag inte gillar, inte är van vid, är att om sporttablån har flera kolumner och man vill gå en nivå upp eller ner så skuttar den hela vägen till nästa tidpunkt som har flera kolumner , svårt att förklara men någon kanske förstår :stuck_out_tongue:
Största problemet för mig är den förbaskade ATV remoten… att swipa upp för att komma åt PiP funktionen funkar 1/5 gånger , spelar ingen roll hur jag swipar :face_with_symbols_over_mouth: men de löser man ju genom att köpa nya remoten och hoppas på att uppåt knappen fixar det :slight_smile:

1 gillning

Har använt appen lite mer nu , men bara kollat sport, och PiP är ju riktigt Nice !
Sitter nu och kollar Netflix på stora bilden och i lilla rutan rullar Indycar, vill jag snabbt få in ljudet så trycker jag bara på PiP knappen sen på menu knappen för att få tillbaka ljudet till Netflix. Ännu bättre hade de ju vart om Netflix också hade PiP stöd så man kunde växla mellan men de här duger bra :slight_smile:
Tack Viaplay för att ni äntligen kommer med förbättringar till ATV appen !

2 gillningar