Vi som väntar på pengar från SAS och andra resor

SAS är ju en katastrof. Väntar på mina pengar, inga stora summor men någon ordning får det vara.

Jag tror jag skrev ovan att hade två olika resor. BA var omöjlig att få tag på, men när jag väl lyckades efter envetet ringande tog det fyra dagar att få pengarna. SAS hade en fin digital tjänst så det gick snabbt at kräva pengarna, även om tjänsten doldes så en del nog av misstag tog voucher istället. Redan det är ju skurkaktigt, men lite ansvar har man ju själv.

Inga pengar har ännu kommit från SAS. För ett apr veckor sedan kom ett mejl där de ursäktade sig då det tar så lång tid. Orsaken var som SAS skrev, att så mångaa flyg hart blivit inställda. Som om det inte gällde andra bolag…?

Nu kom detta mejl:


Va f_n, nu försöker de lura konsumenterna igen. De sitter och mejlar och fibblar istället för att betala ut pengarna. Dumstrut på och in i hörnet med SAS! :rage:

1 gillning

Jag väntar också från SAS skulle åkt 28/4. Hos Norwegian fick jag son enda alternativ cashpoints men vi får väl se vad ARN kan göra då de menar att de måste betala tillbaks inställda flygningar.

2 gillningar

Har du fått ett liknande mejl som jag visade här?

Tur att det inte är mycket pengar. Våra kompisar med inte allt för höga löner ligger ute med rejält mycket pengar. De har inte råd med någon semester alls denna sommar. Det är surt.

Väntar på 14000 från Seat24, räknar inte med ett öre, får bli en glad överraskning om några pengar trillar in. :rofl:

1 gillning

Nix, inget sånt mail, har inget hört från SAS på flera månader. Är 1967:- som jag betalt så det är inga stora summor & 3800:- på Norwegian så jag överlever. Fick precis tillbaks $3800 för en kryssning, exakt samma belopp som jag betalt så den firman skötte sig exemplariskt.

2 gillningar

Jag måste fråga: Varför bokade du via seat24 och inte direkt från flygbolaget?

Flygbolagets hemsida var nere. :laughing:
Hade dock inte spelat någon roll ang. att få pengar tillbaka tyvärr.

1 gillning

Intressant, den har inte vi fått, vi avbokades i slutet av juni. Som du sa råkade vi trycka på att få en voucher men ringde direkt in och bad om att få pengar i stället.

Hur går det för alla?

Har inget hört, verkar gå trögt.

Jag valde att byta strategi och tog Vouchers då jag flög upp till Umeå med sonen. Så tyvärr legitimerar ju jag SAS dåliga beteende.

Intressant är att dessa biljetter var för hustrun och sonen till London. De pengarna räckte inte fullt ut för sonen och mig till Umeå.

Hatar SAS innerligt nu. Försöker boka om våra biljetter hem. Igår chattade jag med dem och det skulle gå bra. Via appen funkar det inte o h nu i telefonkön från helvetet. Detta samtidigt som man är på ett sjukhus med sonen…:face_with_symbols_over_mouth:. Och detta jävla ”du får snart tala med en Traveler consultant…” Döpa kundtjänstmedarbetare går bra, men att få tala med en ska vara omöjligt…:rage::rage::rage:

1 gillning

Jag fick mail av TUI idag att jag skulle ha pengar inom 2-5 dagar

Beklagar, jag har fått vänta ungefär 45 minuter de senaste dagarna.

jag hade en biljett till umeå i april jag avbokade på deras webb. hade pengarna på 3 dagar.

Jag beställde resa med Eurobonus-poäng, avbeställde, inga poäng tillbaka. Ringde efter en vecka, fick tillbaka poängen direkt. Frågade om skatter och avgifter “Ja det tar tyvärr rätt lång tid”.

Inget nytt här, men den som väntar, väntar förgäves. :rofl:

Blev väldigt irriterad på sas igår.
Hade en resa i maj som enligt SAS hemsida hade ett av flygen inställda, gick inte att boka den flighten heller.
Skrev till guld supporten där jag skrev att jag antog det var inställt och ville utifrån det få en full återbetalning på hela beloppet.
Fick svar att det inte var några problem förutom att det skulle dröja upp till tre månader.

Väntade tre månader och skrev till dom igen, fick snabbt svar att dom skulle försöka skynda på återbetalningen och två dagar senare kom en refund notice.
Det som gjorde mig arg var att dom då gjort avdrag enligt biljettregler på ca 6000 kr :rage:
Tydligen var inte flyget inställt den dagen jag avbokade utan det gjordes senare och därför gäller biljettreglerna. Vilket tekniskt sätt är rätt.
Men varför inte den personen jag pratade med kunde kolla upp om flyget var inställt och bara direkt svarar att det inte var problem med full återbetalning förstår jag inte.
Det har jag nu ifrågasatt att väntar på svar…

Väntar utöver detta på pengar för slatt&avgift på bonusbiljetter men det är småpengar som jag inte orkat fråga om , de kommer väl tillslut :stuck_out_tongue:

Har du det på papper att de svarade så?

jag är nyfiken: Ni som har problem, är det ej ombokningsbara biljetter ni har då?.

jag hade en Y biljett