Vettigt skärmskydd till iPhone - tips tack 🙏🏼

:wave:t2:

Jag har aldrig använt skärmskydd till mina iPhones. Men nu ska grabben nio år få sin första (bättre begagnade) telefon och för att förhoppningsvis förlänga livslängden ska telefonen utrustas med stöttåligt skal och skärmskydd.

Ni som använder eller har använt skärmskydd. Vilket ska man satsa på och vad ska man tänka på?

Tack på förhand!

Köp något billigt tempered glas-skydd. För det lär gå sönder när telefonen tappas här och där och då blir det inte dyrt att bara ersätta det med ett nytt.

Finns hos Fyndiq och liknande sidor för ett par tior.

2 gillningar

Jag har flera gånger beställt från skyddis och det har funkat bra. Deras egna är billiga och lätta att applicera. Men de spricker lätt.
Nu senast så beställde jag panzer glass, och de var nog om möjligt ännu lättare att applicera och har än så länge inte spruckit. Det följde med en monteringsram men den använde jag aldrig.

1 gillning

Jag hade köpt antingen ett pack från ESR, använt dem till många telefoner. Eller ett EZ Fit från Spigen.

Båda har installationsram, vilket man vill ha.

3 gillningar

Är det knöligt att ta bort ett skärmskydd som spruckit?

Nope, jag brukar använda tandtråd.

Som sagts tidigare, du vill ha med monteringsram :wink:

1 gillning

Jobbar själv inom gruvindustrin så är riktigt dålig miljö och har nött ut X-antal laddportar och skärmskydd, kör med billigt skärmskydd från fyndiq och ett otterbox defender skal. Fungerar klockers, inte haft problem med laddporten sen jag köpte skalet (2 år) men då har jag rätt hög förbrukning på skärmskydd.

1 gillning

Tack för alla tips! Känns som jag köper ett gäng billiga skärmskydd och monteringsram :smiley: