Vem är rädd för Huawei?

Varför skulle jag inte gjort det? Om du ser en dokumentär om vithajar slutar du bada i sjön då?

Hur långt är ett snöre?

Du använder den på fel sätt :joy::joy::joy:

1 gillning

Eftersom det inte går att föra en diskussion så gör jag som du gör och kommer med nonsens kommentarer. Jag kan dina argument utantill.

I detta fallet är det nog bättre att inte svara alls.

1 gillning

Jag svarade på din fråga och fick ett nonsensinlägg som svar :thinking:

5G = låg latens, låg strömförbrukning och hög hastighet… inte farligare än så.

Är inte så oroad över Huawei, bakdörrar känns så jäkla 90-tal ubåts-paranoia :joy:.
Hur många ISP använder deras utrustning utöver Telenor och Telia?

2 gillningar

Tror att i princip alla gör det, eftersom Huawei utvecklar en hel del chipp som används överallt.
När det gäller mobilt så tror jag inte det är någon annan tillverkare som är i närheten när det gäller 3/4/5-G tekniken som dom är.
När det gäller bakdörrar så är jag kluven, jag tycker det är sjukt obehagligt att tillverkare lägger in det medan jag vet att alla tillverkare gör det. Så när det gäller val av ny teknik så är det bara att bita ihop i stort sätt… tyvärr.

Och där försvann Zara Larssons musik från Apple Music. Att kinesiska staten har ett finger i spelet känns allt mer säkert.

1 gillning

Ja jävlar.

Andra sidan är ju att Apple bara går med på det också, känns inte heller bra. Förstår att Apple är ett bolag som vill tjäna pengar men ändå.

Alternativet är att bara lämna Kina för Apple, som Google valde att göra.

Känns som det alternativet närmar sig helt ärligt. Nu med wechat som är uppe på tapeten om Apple plockar bort appen i Kina så tros de tappa 30-40% av sina kunder i Kina. Lika bra att dra känner jag.

Men är det juridiskt möjligt. Att Trump tvingar Apple att plocka bort en app i Kinesiska App Store.

100% skulle jag gissa.

Behöver ju inte vara Apple, kan vara den som har rättigheterna i landet som känt sig tvingade eller blivit tvingade att ta bort det.

Det har du faktiskt väldigt rätt i, så långt tänkte jag inte!

Det man gjort är att hindra dem från att hantera betalningarna vilket gör WeChat rätt obrukbart.

1 gillning

Känns som Timpan har mycket att tänka på nu för tiden. :grimacing: