Vem är ni? 🤔

@iDrewn Värmland!

1 gillning

John, 26 år, från Norrköping. Bor och jobbar i Trondheim, Norge sedan November 2018. Emigrerade på grund av kärleken. Gift och har en son.

Jobbade i Sverige som elektriker i nästan fem år och jobbar idag med att montera större elcentraler.

Jobbar man med el föds det automatiskt ett intresse för elektronik. Självklart svag för styrningar av belysning, men överlag glad i allehanda teknik.

Är sedan två år tillbaka ”trollbunden” till Apple och kör XS Max som trotjänare och har en iMac som ska uppgraderas inom kort.

Är det någon som har el-relaterade frågor så var inte rädd för att fråga. :wink:

3 gillningar

Magnus, 42 år, singel, bor i Uppsala och jobbar i Stockholm som Mac-säljare på Sveriges största APR, vilket jag gjort sedan 1999. Har kört Mac sedan tidigt 90-tal, och aldrig haft en tanke på att köra något annat än Apple som dator eller telefon. Är även allmänt teknikintresserad, så länge det inte blir för ”tekniskt”, dvs det ska bara fungera utan för mycket pillande.
Fritiden ägnas till stor del åt film och TV-serier samt Xbox-spelande, i alla fall så här års. På sommaren cyklar jag mountainbike och kör offroad (Jeep) i skogen, men det intresset är inte stort nog för att utstå det kalla vädret.

3 gillningar

Nil, 35 år, ursprungligen från Uppsala, men bor numer i Stockholm med fru o barn. Jobbar som utvecklare och har alldeles för många intressen för att hinna med allt.
Lyssnat på poddarna sen Macradion någongång runt 2008, men kom bort mig någon gång under Array tiden, men hittade tillbaka till Teknikveckan rätt nyligen.

5 gillningar

Oskar, 28, bor i Stockholm med sambo. Exjobbar med it-säkerhet. Skidnörd och stort intresse för allt med datorer. Grottat ner mig ordentligt i hemautomation, franförallt home assistant. Som mindfullness brukar jag köpa prylar från ebay och integrera/reverse engineering dem till hemautomationen.

6 gillningar

Luna 28år, jobbar med IT på en skola, lyssnat på Macradion, Teknikveckans podcasts, sett nån video på Youtube och vart lite aktiv i Applebubblan och Google & Androidbubblan och lite av facebook grupperna

4 gillningar

Anki, fyller 30 i år. Bor i Östergötlands sjöstad, Motala.
Jobbar på en högstadieskola med elever i behov av stöd samt som skolans IT-ansvarig. Teknik kontot är lite för stort. Fyller gärna min lediga tid med MTB cykling, film & serier samt resor. Stort Doctor Who och Game of Thrones fan.

4 gillningar

Härligt! Och välkommen till forumet!

1 gillning

Martin 30år, bor i villa utanför Norrköping med sambo och 2 döttrar (3 & 1). Jobbar med 3D-printing, 3D-scanning och drönarflygning.
Intresserad av det mesta inom teknikväg, bilar och båtar.
Med i Applesekten sedan ett antal år, kör MacBook Pro 2018, iPhone XS Max, iPad Pro 12,9”, Apple Watch, Apple TV :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 gillningar

Välkommen till forumet!

2 gillningar

Tack! Och tack för ett suveränt arbete med Teknikveckan i alla dess former :+1:

3 gillningar

Tack för de fina orden! :heart:

2 gillningar

Jonas, 39 årig Göteborgare, fru och tre barn på 2, 4 och 6 år. Jobbar i ett fastighetsbolag bland annat som it-ansvarig. Trivs bra med Apples produkter som jag har rätt många av. Första datorn var en Atari 1040 STE, fina grejer, får komma fram ibland. Sedan blev det PC många år men nu mest Mac. Gillar naturen, gärna i en slalombacke eller på fjällvandring.

3 gillningar

Felix 16 år. Bor i Stockholm. Går just nu sista året i grundskolan (9an). Applenörd sedan barn och äger nästan en av varje produkt Apple släppt. Allmänt väldig teknik intresserad. På fritiden spelar jag handboll samt är drönarpilot. Har precis skickat in det sista för att starta egen firma inom Drönarfoto/film

3 gillningar

Coolt och lycka till med firman, och välkommen till forumet!

2 gillningar

Jimmy, 37 år, IT Projekt, Sambo, 2 kids, i Landskrona.

Har nyss bytt till Android och är förvånad över hur nöjd jag är.
iPhone och PC på jobbet, Macbook och Android hemma, liten mix av allt…

3 gillningar

Häftigt att du vågat byta sida, tänker på det varje dag här, om man inte skulle ta och byta…

1 gillning

Välkommen till forumet! Kul att du gjort bytet, både jag och @Esse hoppar lite emellan alla olika system.

Det jag främst kan konstatera är att skillnaden mellan iOS och Android bara blir mindre och mindre och att bytet inte är lika jobbigt att göra längre :slight_smile:

Det var inte så krångligt som jag trodde att byta. Då har jag ändå haft iOS i 10 år. Nu kör jag i och för sig onedrive så det funkar med auto-bilduppladdning med backupen så inget annorlunda.

Det jag saknar mest är nog appsymbolbrickan, det får jag inte riktigt att lira i Android. Lite annorlunda tänk med notiser.

1 gillning

Haha! Så sjukt, det är just notissystemet jag aldrig lyckas lära mig eller förstå heller :joy:

2 gillningar