Växla mellan olika sim för sms

Helt plötsligt lyckas jag inte växla mellan mitt fysiska och mitt eSim när jag sms:ar. Visst har det gått tidigare? Hur gör man om det nu går? Eller måsta man välja ett av sim-korten i kontakter?

2 gillningar

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Apple vs resten

Det där är en soppa som fick mig att gå över till separata telefoner igen.

2 gillningar

Men hur är der meningen att fungera?
På min telefon har jag två send knappar. Så ser man med ett litet nummer vilket SIM Smset kom in på

2 gillningar

På iPhone ställer man in i Kontakter vilket nummer man vill använda. Blev en enda röra och vissa kontakter har man ju kontakt med både i jobb och privat.

1 gillning

Va tokigt. Man kan inte laddaner en app för att få det smidigare?

Nej, jag har förstått det som att stöd för dubbla sim-kort i iPhone finns främst för att det ska vara enkelt att skaffa ett extra sim-kort när man reser.

Det finns inte mycket med det som underlättar att dela privat/företagsabonnemang i samma mobil. Skulle vara om man främst tar emot samtal i så fall.

iPhones system för dubbla sim lämnar mycket att önska.

Olika sändknappar lät ju smart, låter som att det blir enklare att inte glömma då.

Nu har jag ställt om den aktuella kontakten, ändå slår det inte igenom i meddelande appen. När jag skickar sms använder den den gamla inställningen…:rage:

Har för mig att jag var tvungen att ”döda” Meddelande-appen eller starta om mobilen till och med för att få det att fungera. Det låste sig på något vis så den envisades med att skicka till nummer man skickat till tidigare. Vid något tillfälle tog jag bort en kontakt helt och la in som en ny kontakt. Mycket krångel som sagt.

Det krånglar något mindre om man alltid har båda sim-korten aktiva men jag vill inte ha jobbnummer aktivt när jag är ledig.

1 gillning