Sonen ska bygga en dator i höst. Nu har han hittat ett grafikkort, ett 3070( ASUS GeForce RTX 3070 8GB TUF GAMING OC v2) för 7990 kr. En granne har en släkting som bygger datorer som tyckte det var en bra idé. Jag tänker att ett 3070 lär väl inte sticka väg i pris under hösten? Eller ska man tänka på inflation och komponentbrist och slå till nu?
Känns som att de flesta teknikprylarna ligger på samma pris väldigt länge eller ökar beroende på just inflationen samt chipbrist och allt sånt. Jag tror inte mycket kommer hända på ett tag, det beror nog på tillgången av kortet.
Tycker i vilket fall att det är ett bra val med 3070!
Givet köp.
Nu kommer ju nvidia har presentation av 40XX serien ganska snart... men tror inte det kommer påverka priset på 30XX korten i närtid... Kan inte minnas att det gjort det tidigare iallafall?.
Tack ska ni ha. Då var vi med ett 3070. 12-åringen betalar hälften och jag hälften.
Lånar tråden liten – trodde jag var färdigköpt på grafikkort med mitt 3080 TI men kan inte köra MS Flight Sim på ultra i 1440
Med 60 fps!
Har bara testat flightsim lite snabbt men Farcry6 laggar med HD enabled på ett 3090 kort i 1440....Man får aldrig vara glad.
EDIT: Laggar är iofs synd att säga...det hackar till någongångibland