Varför kör inte iPad macOS?

Nu när Apple äntligen förstått att iPad kan användas på ett mer ”avancerat” sätt, varför låter de helt enkelt inte iPads använda macOS? :thinking:

Det är nog lite mer komplext än att bara slänga in macOS på en iPad.

macOS är inget OS som lämpar sig för touch

iPadOS är MacOS för touch :grinning:

3 gillningar

Precis. Jag tror att macOS till Intel kommer dö inom 5-10 år. De ”klassiska” datorerna kommer istället köra iPad OS då även de kör Arm. Du kommer då inte se någon skillnad längre på dagens Mac OS och framtidens iPad OS.

För då kommer deras macbook försäljning helt dö.

Den dagen win10 kommer fungera bra i tablett läge så kanske apple börjar titta på det. Så känns långt bort.

Varför skulle vi vilja gå ifrån mus och tangentbord? Så fall tror jag mer möjligheten att växla mellan MacOS och iPadOS

1 gillning

Nä, det var inte så jag menade. Våra desktops och laptops kommmer se precis likadana ut men de kommer köra Arm precis som iPhone och iPad och de kommer köra en version av iOS precis som iPad OS gör nu. Den versionen kommer dock SE likadan ut som dagens Mac OS. :slightly_smiling_face:

Du tänker så. Tror MacOS finns i ARM-version också i deras labb. Det är inte det som är skillnaden på dem - i grunden är det samma Unix-kärna i alla system.