Varför kommer inte Chrome ihåg öppna flikar?

Jag håller på att tappa förståndet här och måste höra om någon vet svaret på varför det är så här. :roll_eyes:

Har börjar använda Chrome mer och mer men stör mig på en sak, när jag stänger ner Chrome och öppnar upp igen så kommer den inte ihåg tidigare öppna flikar.

Eller jag, ibland. Så här är är det för mig

• Stänger jag ner Chrome genom att klicka på röd krysset och sen öppnar upp Chrome via dockan så är alla filkar stänga och bara google.se som startsida.
  • Stänger jag ner Chrome genom Cmd+Q eller Chrome > Avsluta Google Chrome så kommer den ihåg öppna flikar vid start.

Varför blir det så här? Jag vill att den alltid ska komma ihåg öppna flikar!

Någon som vet varför det blir så här och kan jag göra något åt det?

Jag har alternativet "Fortsätt där du slutade" på i Inställningar under Vid Start

macOS? När du "stänger" med röda krysset så stänger du inte appen, utan stänger bara fönstret, Chrome körs fortfarande. Därför blir det så, för du öppnar bara ett nytt fönster när du öppnar igen, och det är ju då blankt (google.se). Precis som att öppna en ny flik.

edit: Så avsluta Chrome korrekt. Varför man nu avslutar den, jag gör det aldrig. :slight_smile:

1 gillning

Välj istället Arkiv > Öppna stängd flik så öppnas ett fönster med de senaste flikarna.

Safari beter sig på samma sätt med motsvarande inställning. Dvs klick på röd prick stänger fönstret med alla dess flikar. Men båda webläsarna minns vilka flikar du haft öppna om du väljer att ”öppna senast stängda” istället för att öppna ny sida.

Nä jag avslutar heller aldrig "korrekt", därav problemet

Det verkar ju enkelt att behöva göra det varje gång....

Skillnaden med Safari är att Safari inte stänger ner alla flikar som är fäst, dom är alltid där. Det gör dock Chrome så även alla dom är borta och det är det som stör mig mest.

Någon gång när jag fick för mig att testa Chrome lite mer ordentligt var det här en sak jag störde mig på. Tänkte att det måste gå, men jag hittade inget smidigt sätt att fästa flikar.

Precis i det läget jag är i nu, tänkte jag skulle ge Chrome en chans men stör mig något sjukt på att allt bara försvinner och man måste upp i menyn och härja för öppna allt igen :man_facepalming:t3: