Varför funkar aldrig mina sparade sökningar i Finder?

Jag gör sökningar som funkar, men när jag sparar som “saved searches” funkar dom inte.
Vad jag tror är att det inte går att sätta in vilken extern HDD/SSD i sökningen.
Se bilder:

Funkar!
Innan%20sparat%20funkar

Funkar inte!

Vore väldigt tacksam för en förklaring och/eller hur det ska se ut.

En i taget snälla :wink:

Lyckades iaf rensa ca 1,7 TB från min 8 TB DAS som börja bli full, efter att jag gjort extra backuper på andra lagringsmedier.

Lite synd att Backblaze inte fungerar som renodlad backup utan borttagna filer ligger endast kvar 1 månad tror jag det var, sen försvinner dom.
Jaja, nu kommer min lagring där kommer gå ned från ca 5,5 TB till 3,8 TB… men det kommer fyllas upp snart nog när min 61 MP kamera kommer hem.

Ingen som vet? Verkligen?

2d

Så går det när man ställer frågan i en bubbla, och inte på ett riktigt mac-forum!!! :wink:

Skämt åsido, jag vet inte varför det inte funkar för dig. Jag testade att spara sökning med flera sökvillkor, där det ingick sökväg till en undermapp på ett usb-minne och det funkar att spara som en smart mapp. Den funkar även när usb-minnet varit urkopplat. MacOS 10.14.

Testa att mixtra med och på något sätt spara om sökningen. Högerklick, Visa sökvillkor och lägg till ett villkor som inte påverkar sökningen, t.ex skapelsedatum är före idag. Spara, och sen kan du ta bort det sista igen.

Testa också att göra en ny via menyn Arkiv > Ny smart mapp om du tidigare bara utgått från en Finder-sökning som du sparat.

Haha, ok, ska fråga på 99mac nästa gång :slight_smile:

Du, jag provade och letade efter relevanta sökvilkor mm men funka alltid innan jag sparade, så nått är ju knas…

Smart map har jag ju inte provat, kollar…

Tack för att du svarade.

Haha, är ju EXAKT samma människor som hänger här :slight_smile:

Jag tror ändå 99mac kan ha fler gamla rävar som håller koll lite passivt fortfarande, även om många säkert gått förlorade.

På bubblan-forumet upplever jag att väldigt få bubblar väldigt mycket, även om det blivit lite bättre. Det kan bli lite för internt, och det är inte alltid så attraktivt för nya eller utomstående.

Japp, men här får man sällan svar för trådarna drunknar väl bland de miljoner trådar om i stort sätt samma ämne :slight_smile:

1 gillning

Haha, dual wield på kritiken idag!

1 gillning

Det skall sägas att jag håller med. Men samtidigt är det nice med lättsammare stämning så här.

Mitt framtida mål är att kunna göra support-trådar väldigt tydliga och att det också finns rutiner för hur vi hanterar dem. Framförallt har vi redan idag en bock som kan bockas in om saker och ting får en lösning så även det blir tydligt.

Men just nu har vi noll resurser att lägga på mer utveckling på forumet. Faktum är att Teknikveckan blöder pengar som ett såll men hoppas detta är lugnet före stormen… en storm som blåser digitala sedlar i vår riktning!

1 gillning

Låter bra, för jag gillar också lättsammare stämning (hen fick en lättsammare stämning mot sig av åklagaren)

Just support-trådar är ju lite tråkiga av naturen många gånger, och tenderar till att bli översvämmade av o-relevanta inlägg när det gäller vissa ämnen, och det är inget unikt, varken på svenska forum eller utländska. men med en bock för lösta frågor kanske kan hämma eftersnacket en del om man inte kommer på något särdeles bra att tillägga.
Låter som en besserwisser men jag tillhör också dom som ibland inte kan hålla käft :wink:

Jo, ekonomi, tid och personal är ju alltid ett problem tyvärr, och så bra har inte robotarna blivit än så man kan anställa en sån :smiley:

Bara fortsätt, du är fantastisk!

1 gillning