Varför ”en Hemhubb svarar ej”?

Låter inte som problem med Netatmo kameran… Gissar på nätverket istället. Med 90 produkter av “varierande kvalite” och en kamera som belastar nätverket som inte är det modernaste direkt, så blir det snabbt problem.
Det räcker med att kameran spelar in och streamar konstant och därmed belastar ditt nätverk.

Nu när kameran är bortplockad från Homekit så fungerar det ju. Kameran spelar fortfarande in video (iof bara lokalt).

Jag tror det har med nätverket och göra som du säger. Någon var inne på att det kan ha med portarna att göra. Det är fler där ute som haft problem med både Netatmo och ett annat kameramärke. Kan vara knutet till nätverket och det kanske gör att lösa men enklast är att plocka bort den.

Sedan kan det väl inte anses vara ett direkt problem?

Åtminstone för egen del så har jag haft det många gånger över åren, dock har det dels oftast varit då internetförbindelsen gått ner eller att något annat gjorts med nätverket men också att de nästan lika snabbt kommit upp igen. Nettos på bara några minuter är det absolut vanligaste. Ingen jättegrej.

Kopplingen med hemhubben eller TRÅDFRI gateway har legat nere ungefär hälften av dygnets timmar vilket resulterat i att automatiseringar ofta händer då det ligger nere. Det har varit så dåligt att jag börjat använda Ikeas app istället. Det säger ganska mycket! :joy:

En stor potentiell felkälla i den ekvationen är - Trådfri.

Vissa är nöjda med dem men jag har personligen kastat ut deras produkter för länge sedan. Eller ja, jag har en Symfonisk-högtalare som jag vill göra mig av med.

Oh just det, helt glömt det sedan länge - ville du byta mot Minin @Cribe ?

Hehe har helt fallit ur minnet här med. Tar mig en kort funderare. Det var en svart lampa du hade va?

@Cribe
Det var vår vita Symfonisk du ville byta mot din Mini :slight_smile:

Lampan va?

Nej, bokhyllehögtalaren eller vad den kallas.

Ok, då hoppar jag

Helt ok :slight_smile: Dock var du väldigt på tidigare, nyfiken på vad som ändrats…? :slight_smile:

Har för mig att det var en lampa vi pratade om.

Nej nej, det har vi inte pratat om. Har aldrig ägt en sådan :slight_smile:

Synd, der var nämligen det jag sökte i tråden jag skapade. I vart fall inte intressant nu.