Var kan man köpa roliga USB-minnen?

Jag hade hoppats på att få några roliga usb-minnen från Aliexpress i julklapp från en som jag känner. Tyvärr så fick jag inte det... han som beställde usb-minnena till mej använde nog bank ID . Jag använder inte bankir för det är lätt att bli lurad och att någon annan tar pengarna. Är det någon som vet om man kan köpa usb-minnen med visa kort där ?
/Maria

Köp USB-minnen från webbhallen, inet, dustinhome eller liknande! Du kan handla med Visa där också.

Jag rekommenderar SanDisk, Samsung eller liknande kvalitetsminnen! SanDisk Extreme PRO eller Samsung Bar plus. Jag har ett gäng av dom hemma och dom är riktigt bra. SanDisk Extreme PRO som topp minne, och Samsung Bar plus som lite billigare men fortfarande bra.

Detta var inget roligt usb-minne... Jag kanske skulle ha skrivit mera exakt vad jag menade. Jag menar usb-djur som t.e.x. usb-hundar, usb-katter, usb-grodor, usb-fiskar. Jag köpte mina första usb-grodor och usb-fiskar på Claes Ohlsson i Gallerian Sergelstorg. Tyvärr så hade jag dem i en burk som jag hade skrivit roliga usb-minnen på och den burken hann jag inte ställa undan innan några från Open Infra skulle komma och installera fiber. :frowning: .

Usb-hunden som jag har har jag satt "koppel "på så jag vet att jag inte ska lagra mera filer på det förrän jag har kopierat filerna till annat media och formaterat om usb-minnet. Det blev fel på detta usb-minne sist. Om ni undrar varför man inte ska lagra filer på usb-minnen som det har blivit läsfel på innan formatering kontakta gärna Svensk dataräddning m.fl. och fråga varför.
/Maria

De "roliga" USB minnen jag kommer från företag med deras info/produkter/foton. Dessa minnen är oftast av sämre kvalité och inget jag rekommenderar att man har viktiga saker på då flertalet av dessa fungerar dålig. Så satsa hellre på ett känt märke om du inte vill råka ut för något.

Är det något sådant minne du håller på att försöka installera ifrån? Om så, prova med ett Sandisk t e x istället.

Nej det är inte ett sånt minne som jag försöker installera Linux på på min andra Mac mini. Jag vet att de flesta roliga usb-minnen inte har så bra kvallite så jag kopierar dem regelbundet till arkiv-skivor , Mdisk eller laddar upp vissa filer på google drive . iCloud ska man inte heller ha viktiga filer på. Om det blir något fel med email kontot så kan alla filer försvinna från iCloud också .:angry: Alla filer på iCloud har jag kopierat till andra media nu eftersom ska jag installera Linux på min andra Mac mini.
/Maria

Sluta upp med att sprida falska rykten. Det där är inte sant.

4 gillningar

Jag fick iallafall alla mina filer raderade från iCloud när det blev fel med mitt epostkonto. Jag ringde Internet support och frågade om det också så det är inte något falskt ryckte.

Om du absolut vill köpa billiga roliga USB minnen finns det en del på Amazon

eller Fyndiq

och där kan du betala med Visakort.

Okay, det skulle vara roliga minnen på det sättet! Annars kan du ha roliga grejer på det i alla fall :wink:

Oavsett var man lagrar viktiga filer så ska man alltid ha backup(er) på dem.

1 gillning

Jo det är klart. jag kopierar mina minnen till bättre lagringsmedia regelbundet.
/Maria

Jag har skrivit till Fyndigs kundtjänst. jag hoppas på svar på måndag eller senast på tisdag. Jag sökte på fel ord så jag hittade inte usb-hundar eller usb-katter. Jag sökte både på Engelska och Svenska.
/Maria

Om du klickar på länken igen och scrollar ner på sidan finns roliga USB-minnen! Jag såg lite hundar och annan roligt där.

Varför inte ett:

Jag kollade på detta minne och undrar om det finns som 32 GB. Jag vill inte ha för stora såna minnen. Det kanske finns på någon annan sida men jag hittar det inte...
/Maria

Om jag var dig och bara ville ha roliga USB-minnen så gå på det minsta av dom som du vill ha. Dom där USB-pinnarna är inge bra för lagring i alla fall. Sedan om du behöver ett minne för lagring så gå på ett mera vanligt minne från t.ex. SanDisk!