Vakna behagligt med Fnurra väckarklocka

Håller med, röda är bäst!

Tror inte det går att byta färg, väldigt få alarmklockor som har denna funktion. Undantaget lite suspekta modeller från Kina möjligtvis.

Jag har testat i stor sett alla färger genom åren; rött, orange, grönt, blått och nu mer åt det kallvita hållet. Tycker personligen att blått eller vitt som dimmar ner ger bäst resultat för mig.

Är det ett vanligt problem att man ligger och tittar på klockan när man ska sova? Eller är det att den lyser upp hela rummet?

Det absolut bästa för mig är att inte se några siffror alls. Stressfullt att vakna och titta på klockan och veta hur lång tid innan den ringer. Har jobbat skift i 30år och det bästa för min sömn var när jag först gömde väckarklockan så jag inte kunde se den och sen med mobiltelefonens intågande slänga ut den helt.

Samma här, endast en svart mobil vid sängkanten.

1 gillning

Jepp!

Väldigt känslig för det :neutral_face:

För mig är det tvärtom, att vakna vid fyra och konstatera att det är bara att somna om är betydligt bättre än att behöva leta reda på mobil eller armbandsklocka men vi är alla olika🤷🏻‍♂️

1 gillning

Jag letar inte reda på någonting utan somnar om ändå :slight_smile:

1 gillning

Hade en gammal klockradio en gång i tiden med några blågröna siffror. Den lyste verkligen upp rummet. Möjligt att det finns annat än rött som fungerar idag, har inte testat.

Min hustru är likadan, extremt känslig för ljus, även vid sömn.

Jag älskar hotellrum där det är tjocka gardiner från tak till golv. Hoppas att jag någon gång skall komma till ett rum utan fönster.

Så inredde jag mitt förra sovrum, mörkläggningsrullgardin och heltäckande gardiner på sidorna så att inget ljus kunde sippra in. Bläcksvart, men då var minsta lilla lysdiod på laddare eller dylikt så påtagliga så att nu när jag flyttat har jag skippat det där och har inte ens gardin för hela fönstret

Ett (normalt)hotell i Örebro har tre rum utan fönster. Vi testade, inget vidare men väldigt svart på natten. :smiley:

Sjöfartshotellet på Katarinavägen har det också. Kollegor brukar välja det vid besök i Stockholm de rummen är billigare och mycket tysta. De skall ändå bara sova där.

De är verkligen så med hotell när det bara är affärsresor. Jag äter inte frukost - jag är typ vaken 1 timme på kvällen och en timme på morgonen eller så.

Funderar på att ta poddhotellkonceptet till Sverige!

Kan man ställa styrkan på lampan när man trycker på lampknappen? :slight_smile:

Frukosten är ju halva nöjet med en hotellvistelse.

Senast vi låg över i Stockholm bodde vi på Downtown Camper by Scandic och bokade rum i källaren. Väldigt tyst och skönt. Och helt mörkt.

hehe, ja de tär ju det som är problemet :smile:

1 gillning

Är det någon som köpt denna och har ett omdöme?

Vår Philips Wake-up light pajade imorse och ärligt talat vet jag inte om att vakna till ljus gör någon skillnad för mig men det är fint att ha väckarklocka och lampa i en och samma sak.