Vad tycker du: In-ear- eller over-ear-hörlurar på planet?

Från sajten:


Hörlurar med brusreducering är nästan ett krav i både offentliga miljöer och på flygplan. Ljud från jetmotorer, sål och andras barn är något som bör hållas utanför våra fina trumhinnor.

Därför är hörlurar med aktiv brusreducering en himmelsk uppfinning, eller i alla fall en uppfinning som ofta är i himmeln.

Men skall vi använda stora over-ear-hörlurar eller små och smidiga in-ear-hörlurar? Om du frågar undertecknad så är valet enkelt.

Men vad tycker du som läsare?

3 gillningar

Over ear på flygplan. De låter mycket!

1 gillning

Over-ear är helt klart bättre men senaste Airpods pro är så bra att de är ett alternativ på flyget.

2 gillningar

Beror på tillfället. Jobbigt att släpa med sig over-ear över allt. Båda funkar.

3 gillningar

Beror på när/var och hur. Ibland blir det over-ear och ibland in-ear.

1 gillning

QC45 när man tittar film.
Bose QC Earbuds2 för musik

1 gillning

Alltid over ear, brusreducering är att föredra även hemma när tanten blir högljudd. :rofl::rofl:

4 gillningar

Longhaul = Over-ear (Sony XM5)
Short/medium haul = In-ear (Airpods pro 2)
Hur som helst måste man alltid ha ANC !

2 gillningar

När vi ändå är på ämnet om olika hörlurar, vad ska man köpa för over-ear om man inte har råd med AirPods Max? För halva priset kan man få schyssta lurar från Sony/Sennheiser/Bose. Jag har ett par från Sony, men de är kassa på att byta mellan olika Apple enheter (måste nästan parkoppla om dom varje gång jag byter enhet). Man vill ju helst ha en seamless överföring mellan alla sina enheter.

Jag bytte från Sennheiser till Bose. Bose sitter skönare(på mig) och har bättre ANC. Nu var iofs mina Sennheiser från 2016-17, minns inte riktigt. Sony har aldrig intresserat mig då jag är skeptisk till touch. Bose kan också vikas ihop på ett bra sätt och levereras med väska som är enklare att packa ned i en väska än Sennheiser.

My five cents :man_shrugging:t2:

För och nackdelar med båda men ANC är ett måste på flyget. Mina första var ett par Bose QC15 som jag fortfarande tycker är grymma för att göra det tyst men over-ear är stökiga att släpa på så efter några år bytte jag till Bose QC20 som fortfarande får åka med i handbagaget. Smidiga att ha med, sköna i öronen och bra med trådade lurar för att kunna kolla film på inflight.

Sen har jag alltid mina Airpods Pro i väskan, sköna att ha på flygplatsen, vid på och avstigning etc.