Vad tror ni HomePod mini i Sverige kommer kosta?

I veckan dök ju Siri upp på svenska och då passade jag på att kolla upp vad en HomePod mini skulle landa i svenska Apple Store.

Då den kostar 99 € i tyska Apple Store så kollade jag efter produkter med samma pris och fann att första generationens Apple Pencil kostar 99 €.

Här i Sverige kostar densamma 1 095 kr. Är det rimligt att Apple sätter samma pris (1 095) för HomePod mini?

Tycker jag låter rimligt.

Det är ett rimligt pris - men inte baserar på vad Apple Pencil kostar. Det går inte att jämföra svenska priser i mellan då de sätta baserat på hur mycket kronan är värd mot dollarn just vid ögonblicket priset sätts.

Det var rena spekulationer från min sida och det är inte meningen att jag ska ha "rätt". Jag precis som du, @Esse kan ha fel.

Du frågade. Jag svarade.

Tiden får utvisa om du eller jag har rätt

Var i ligger vår skiljelinje?

När jag köpte min HomePod den fullvuxna varianten så kostade den 4.000kr.
Jag har inte koll på hur mycket enklare Minin är men om någon vet så kan man dra vissa slutsatser från det.

Skyller på att jag är trött efter en lång dag utomhus.

Tror jag köpte min för typ 1200kr eller liknande. Omvandlade utländsk valuta till kronor.

Hade tänkt köpa två till men ryktas om ny fullstor så väntar då jag ska ha dom till min Appletv

Bra tanke.
Men 1200:- är nog en bra gissning med rådande dollarkurs.

2 gillningar