Lite dyr kanske, men iallafall en 2023. Ser ut att ha ok utrustning också.
Brukar läcka in vatten efter några år.
Däckförvaring har han ju redan, hittar ut själv.
Den där såg ju faktiskt riktigt trevlig ut, hur är de att köra? Det går att klaga på mycket när det kommer till Peugeot men pigga motorer är det på dem.
Är väl samma på typ alla VAG? Har för mig att Audi haft mycket problem med det där också? Fattar inte vad man ska med öppningsbart tak till på en modern bil när man har AC.
Exakt, en helt meningslös funktion.
Samma på hybriden av Kia Ceed SW som jag testkört, panoramatak älskar jag (har det på kärran idag) men att öppna det känns så jävla onödigt.
Den hade väl inte minnesstolar heller? Kanske inte är så vanligt på Skodan?
Vågar man öppna den när man besöker Knivsöder?
Har en hel besticklåda med knivat i baksätet efter 10 meter.
Ingen raket kanske, men är nog ungefär likvärdig med baguetten prestandamässigt.
Har inte kört någon Skoda pluggis, men har kört en del Passat GTE. Räcker gott och väl till. Går ju inte att jämföra med elbilar på 300+ hästar, men helt klart good enough.
Såg förövrigt att WLTP räckvidd var 59km på den där. Det bör ju funka om frugan kan ladda gratis på jobbet.
Skoda har inte ens funnits på min radar, men ni har helt klart öppnat upp en ny dörr! Ska åka till handlare nästa helg är planen, får se om man hittar nått att provköra!
Är det verkligen en dealbreaker detta med stolarna? Hade det på en tidigare bil men inte på nuvarande, tycker rent utav att det går enklare/fortare att ställa in manuellt än att vänta 25 minuter på att stolen ska bzzzzzzzzzzzz till rätt läge Nu skiljer det nästan 30 cm på mig och min andra hälft så det är mkt vinklar och avstånd som ska manövreras med en elektrisk stol
Njae, det är nog extrautrustning. Köper man L&K varianten tror jag man får det på köpet. L&K kanske bara finns på superb, blev lite osäker nu.
Men @Marcus_Attefors, skippa den som heter Octavia Scout, det är samma bil som en vanlig Octavia, bara att den har plastkåpor runtom som de lägger på ganska mycket extrapengar för.
Vi var ute och provkörde en Kia Ceed med den funktionen och passade på att testa funktionen och det gick faktiskt väldigt snabbt för den att justera rätt. Jag har för mig att säljaren sa att den justerar när man låser upp bilen då man kan ställa in det till en specifik nyckel men kan ha fel på den punkten.
Jo det är såklart najs så länge man har rätt nyckel i fickan Kia Ceed kör vi just nu (förra gen) och är sjukt nöjda med den, peppar peppar. Enda nackdelen är eg kupeljudet som är väldigt högt men säkert lite bättre med nya gen.
Jag har sen barnsben varit väldigt intresserad av bilar och har i dagsläget 51 samlade årgångar av Teknikens Värld. Som ex så har grabben en alldeles utmärkt Audi A4 diesel 2014 som precis gått 10 000mil. Han är nu sugen på att köpa något nyare.
Jag avrådde honom på det bestämdaste då hans bil har väldigt mycket att ge fortfarande. Jag menar att köpa en ny eller nästan ny bil idag är ett stort politiskt risktagande oavsett drivmedel, han använder den endast för privat konsumtion.
Jag tycker inte en en elbil har några fördelar speciellt när de nya nättarifferna kommer att mäta spikarna dygnet runt för sina beräkningar, bara som ett ex,
Nä spara pengarna tyckte jag då värdeminskningar på de nu fruktansvärt dyra bilar idag, samt de nya övervakningssystem som är obligatoriska i nya bilar stör min syn på frihet. Äger vi egentligen bilen längre?
Allt det här håller på att döda mitt bilintresse. Lyckligtvis har jag ett par motorcyklar som jag i min anarkistiska lycka kan blåsa förbi fartkameror med.
Bara mina tankar.
Vilket år är det på den ni har? Har provkört den helt nya och sedan en 2023 och tyckte det var tyst och bra i kupén faktiskt. Däremot tyckte jag den kändes lite slö, men inte allt för farligt.
Jag har tillgång till utrustningslistorna så jag kan kolla upp detta när vi har en kandidat.
Här är listan på den du postade t e x.