Vad lyssnar ni på för musik? (2022)

Jag har kvar ett Nyårsdisk inspelat. Minns inte exakt år men 80-81-82 typ.
Var ute och åkte raggarbil den nyårsnatten och lillsyrran vände och bytte band åt mig.

3 gillningar

I väntan på Dödligt vapen.

4 gillningar
3 gillningar

:headphones:

3 gillningar

Få förstår det här. När jag var 16 år åkte jag till Stockholm, köpte en SL-remsa och åkte till Rågsved.

4 gillningar

12 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Graffiti

2 gillningar

Minns när jag köpte Rymdimperiets samlingsplatta, jag var runt 8-9 år, det skakade om mina tunna smala svältfödda musikben byggda enbart på Bruce Springsteen, Beatles Jon Bon Jovi, Michael J & Kiss. Att något svenskt kunde vara så bra var omvälvande för mig.

4 gillningar


Hört att Olof Palme är Hip Hop :wink:

4 gillningar

Ebba Grön, Rymdimperiet och till slut Imperiet var slutet på min barndom och början på tonåren och vuxenblivande. När Imperiet var som hetast runt 1984-87 hade jag blivit så stor att jag kunde åka ända till Mjölby för att se dem…:sunglasses:

4 gillningar

Kul att få den ordningen på det! Om jag minns rätt så var det Rymdimperiet som gjorde att jag fick upp ögonen för Ebba Grön och därefter svensk punk. När jag tänker på det så är det just sådant som kan irritera mig med dagens barn, de får det helt bakvänt. De missar varifrån samplingar och låtar kommer… Det kanske är så det behöver vara för att vi öht ska kunna ta oss framåt.

1 gillning

1 gillning

Det blev de här i kväll:

https://music.apple.com/se/album/kick-iiii/1590609875

1 gillning
1 gillning

2 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tips på bra böcker

1 gillning

3 gillningar

All night long - en av Boris Johnsons favoriter :wink:

3 gillningar

Earl Young - Take them in Prayer

2 gillningar
1 gillning