Vad lyssnar ni på just nu? (2019–2020)

Har köpt en hel del vinyl i år även om det var lite trögt i våras. Men det är ju så härligt att gå in i en skivaffär och bläddra bland skivorna. :heart_eyes:
Ignorerar att plånboken stönar varje gång jag kliver in på Bengans. :smile:

2 gillningar

Äger ingen vinylspelare längre. Har kvar alla skivor för att jag inte har hjärta att göra mig av med dem.

1 gillning

Själv har jag haft ett uppehåll på ca 15 år. Tröttnade på att köpa 2004 eftersom jag slutade spela ute. Senaste åren har jag inte kunnat spela vinyl eftersom jag sålde mina högtalare till stereon (tog för stor plats). Men i våras kom jag igång igen kan jag milt säga. Köpte en Sonos Play 5 som jag kopplade in skivspelaren i och gick igenom hela samlingen och sålde 2 flyttkartonger med vinyl. Men nu har jag nog köpt tillbaka 1 flyttkartong. :joy: Jag har ju missat 15 år som jag måste ta igen. :sunglasses:

2 gillningar

Pulp – ”Razzmatazz” (Live @ The Warehouse)

1 gillning

Denna just nu

Suede – ”Metal Mickey” (TOTP 1992)

1 gillning

Oasis – ”Supersonic” (Live @ Earls Court, 1995)

Avrundar min britpopkväll med denna.

2 gillningar

En britpopkväll är en bra kväll.

2 gillningar

Bitpop är inte riktigt min kopp te. Men jag har faktiskt Pulps skiva Different Class.

2 gillningar

Ingen supergrass?

Inte i går men de brukar lyssnas på frekvent.

Clabbe med Rakt över nyårsdisk på P4.

2 gillningar

Samma här. Han borde få mer tid i radion. Det är ju i stort sett bara midsommar och nyår han får.

2 gillningar

Japp det var bättre på 80-90 talet. :star_struck:

243 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Vad lyssnar ni på just nu? -

5 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Smålands nationaldag

10 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Vilka poddar lyssnar ni på?

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Vilka poddar lyssnar ni på?