Lite psychobilly, inte fel!
Rullar lite symphonic metal och Beyond the Black och albumet Heart of the Hurricane (2018).
Tyskt band med Jennifer Haben på sång! Väldigt bra hälsa på rösten och låter vältränad. Musiken för övrigt känns putsad! 5 fullängdare vill jag minnas dom har släppt.
Tyvärr saknar jag senaste albumet som kom ut 2023 och heter Beyond the Black. Ska dock köpa inom snar framtid! Finns på Bandcamp.
Vet dock inte om mitt svammel är av intresse, men gillar att ge lite info om jag kan på musik!
The Creepshow med min favoritlåt The Garden. Deras första album Sell Your Soul kom ut 2006. Jag "tror" det är Jen Blackwood som sjunger på första albumet, och Sarah Blackwood (syskon) på några av dom efter.
På musikvideon är det Jen som sjunger och den andra tjejen som är med är Sarah. Dom har väldigt lika röster tycker jag. Idag är det en annan tjej på sång i The Creepshow!
Jag kontrar väl med The Spookshow, lite mer horrorpunk an psycobilly. Men känns som de ofta flyter in i varandra.
Dom är fina! <3 Har två av deras album:
Vet inte om dom kom ut med Chapter 3 innan dom gick i graven dock! Jag har inte fått tag på den i alla fall!
Då får la jag köra på med The Bloodstrings:
Det är du och jag som håller rockabilly, psychobilly, punkabilly m.m. i gång! <3
Äntligen är de tillbaka!
KAJ - Manlig vänskap.
Underbart, KAJ kunde kört över hela mello redan 2016.
"...Godaa påde Axel
Ork tu kom å kork?
Nä ja la just i en tvättmaskin å e ska opp å tork..."
"...Ja hörrni pojkar, livi e int allti lätt
Å om ni nåo har tid sko ja vil lätt på hjärta mett..."
och så kommer troligen värdens bästa refreäng.
"För ikväll så ska vi prat om våra känslor
Ja, ikväll så ska vi nåo tal ut
Vi ska ga igenom våra rädslor
Prata på tills ångesten tar slut
Trauman å fobier opp på båoli
Sprättar opp varinda gambä sår
Pratar utan att fösök va råoli
Ja ha vari deppi i ett år
Nej, va säger tu?
Vafö sa tu int he?
Isåfall tar vi in på stadshotelli
Vi ska leva höfälot ikväll
Dränker våra sorger i gastellin
Fö vi kan int prat om hur e känns
Manlig vänskap, oh åh åh åh
Ja, an har sina brister
E e myki man mister
Tå man itt pratar me sin mister
From another mister
Manlig vänskap, woah yeah..."
Så otippad röst, från när han presenterade sig.
Ja, grym röst.
Genom tidningen Lira upptäckte jag Isabella Lundgren, hennes skiva What cannot be told är riktigt bra.