Vad lyssnar ni på för musik?

men oj vad intressant! jag är din absoluta motpol vad gäller betydelsen av musik - jag har på musik jämt och överallt. kan känna att något är fel om jag inte lyssnat på musik på en halv dag :joy:

oj nice - ska genast jaga upp dom och slå igång en spellista. kul - tack :slight_smile:

Jag lyssnade också mer eller mindre oavbrutet tidigare men vet inte riktigt vad som hände faktiskt.

När Chester dog kunde jag inte lyssna på Linkin Park längre, tog minst 5 år innan det gick utan att bli ledsen. Samma med Avicii, efter Tim dog så gjorde det mig också extremt ledsen... klarar fortfarande inte av hans musik.
Känner in så mycket av känslor i både melodi och text så kan bli så tungt många gånger.
Men när jag väl lyssnar så blir det en del Ghost, Eclipse, Majestica bland annat och sen en hel del elektronisk musik.

Jag kollade på Linkin Parks livesändning från igår och jag grät flera gånger haha... det går liksom inte. xD
Men jag kan gråta till serier och filmer med så sitter lite i skiten. :joy:

DÄR har vi en gemen! har oxå väldigt nära till mina känslor när det kommer till musik, en stor bidragande orsak till att jag blivit ljudnörd. grottar ner mig i texter och verkligen lyssnar på musiken, gåshud och alla känslor kan framkallas! så läckert och kan motsvara typ tre års terapi. :slight_smile:

bland de värsta frågorna jag vet är "vad lyssnar du på för musik?"
den går inte att svara på - jag lyssnar på bra musik, inte en genre. vad som definierar bra musik vet jag efter snart 44 år fortfarande inte....

2 gillningar

Jag och min fru lyssnar ofta när vi lagar mat på helgen på den musik som landet där maträtten kommer ifrån :blush:

2 gillningar

vilket coolt koncept! :slight_smile: den gillas skarpt. Mat och musik är så centrala i all form av kultur, så varför inte kombinera dom. :+1:

1 gillning

Grekisk sallad är alltid spännande musik tex :blush:

1 gillning

Då tar jag för givet att attityd, glädje och dans anammas i samma anda? :slight_smile: Oppa!
blir åtminstone väldigt kul att laga mat tillsammans!

1 gillning

Jadå det blir det :blush:
Men när det är Italienskt och Franskt så har vi våra special listor

med Edith Piaf på volym 11 så är det svårt att i n t e skapa mästerverk i köket....
börjar genast nynna "Non, Je Ne Regrette Rien....."

1 gillning

Tommy Johansson (tidigare Sabaton) är en grym gitarrist, kolla hans YT kanal gör en massa metal covers.

https://www.youtube.com/@ReinXeed

4 gillningar

Jepp! Han är grym. :blush:

Men just nu är det eftermiddags drinken med lounge listan :blush:

3 gillningar

Blir en hel del musik idag, var kul att lyssna på nya soundbaren till datorn med så kanske därför haha.
Hoppas grannen under inte blir allt för sur.

Nu blir det lite nytt från Amaranthe

Sen känns det som det får bli lite nostalgi kanske.

Finska To/Die/For var ett tag sedan nu, vemodigt haha.
Slänger in lite The 69 Eyes också, även dom finnar... förvånad?

1 gillning

Har precis jobbat färdigt och satt mig ner på balkongen med ett glas rosé, - vad passar då bättre än ett häng med Peter Steele. för dom som är intresserad av att se en ENORM karl så rekommenderas videon "my girlfriends girlfriend" eller "christian woman" där han spelar bas på en ståbas (!).

1 gillning

På tal om Sabaton

Älskar Babymetal, är inte mycket för konserter längre men dom måste jag nog se någon gång för det är nog helt klart en upplevelse.

2 gillningar
1 gillning

Nu får det fan bli lite Dunderpatrullen

1 gillning

Måste ta och damma av Type O Negative. För länge sedan jag lyssnade på dem. Var ett stort fan när jag var ung och såg dem live i Stockholm runt millenieskiftet.

Tyckte det var riktigt tråkigt när han lämnade Sabaton.

Har du inte sett hans ”skitiga” intro på Swedish pagans. Så måste du spola fram till 1:16:30.

1 gillning

Har var väl den som var publikens favorit. De brukade ju bli i extas när han körde AC/DC & Maiden intros. De bara vrålade Tommy.

1 gillning