Vad lyssnar ni på för musik? (2023)

Årets lista skapad, nu kör vi 2023 :man_dancing:t3::guitar:

1 gillning

Ellen Ailen splear på en balkong

2 gillningar

Varit lite av en soundtrack dag.

Började med musiken till första säsongen av White Lotus.

Sedan Severence.

Och avslutades med Gomorra.

2 gillningar

Börjar dagen med lite jazz.

1 gillning

Jazz är något som vuxit på mig under senare år, perfekt bakgrundsmusik när man lagar mat och tar en öl medans :blush:

1 gillning

Finns ju väldigt mycket och många olika stilar.
Jag lyssnar mest på fusion och nyare grejer. Inte så mycket traditionell jazz.

Finns en genre som heter Ethio Jazz som jag gillar och detta album är fantastiskt.

Har en kompis som gillar jazz, ingen musikstil jag brydde mig så mycket tidigare.
Men efter att ha tvingats att lyssna en hel del på Peter Brötzmann är jag mer anti-jazz än jag var tidigare. :stuck_out_tongue:

2 gillningar

Det förstår jag.:joy:

Musik är svårt, skulle gärna vilja fördjupa mig i jazz och klassiskt men det fastnar inte. Det blir mest det man växte upp i ungdomen med 70 80 talet. Rush Nazareth Status m,m från 70 talet och synt från 80.
Mina barns musik har inte fått mig på fall även om grabben lyckats plantera ett par grupper Air ex. Min husguru har sedan tidigt 70 tal varit J.J. Cale men jag har sedan några år lyssnat på webradion Antenne Bayern-Chill Out

1 gillning

Lite Metallica såhär på kvällen.

9 gillningar

Jobbar hemmifrån i dag och i morgon. Så vad passar bättre då att lyssna på än lite Norsk glesbygdsrock. Vazelina Bilopphøggers - Traktor med helger.

:headphones:

2 gillningar

När man hittar ett ny grupp och album som man blir golvad av.:star_struck:
Precis vad jag behövde. När livet är lite jobbigt är musiken en fantastisk källa till att lyftas upp och drömma sig bort.

Det är inte musiken som golvar dig, det är röken. :joy::joy::joy:

1 gillning

Det kunde ju varit soundtracket till en Tarantino film.

1 gillning

Blir lätt nostalgisk och minns tillbaka till 70-talet.

2 gillningar

Ny rykande färsk singel från Surprise Chef.:star_struck:

Hide