Vad lyssnar ni på för musik? (2023)

Är hemma sjuk så jag ska ge det en chans i lossless med hörlurar. Är annars inget stort fan av Depeche Mode.

Och hur mycket är det?
Känns dom stora artisterna och bolagen tar väldigt bra betalt.

Lyssnade massor under min högstadietid (tidigt 90-tal). Senare blev det mer rock och blues och även viss Jazz. Men lyssnar till och från på DM.

Vinylen kostar 529 kr (vanliga) och 569 kr (röd). 2 skivor iof.
CD:n kostar 229 (vanliga) och 289 kr (Deluxe förpackning, med samma låtar)

Allt hos Bengans.

Har sett dem live en gång. En kompis hade en biljett över för att hennes sällskap hade blivit sjuk. De var bra live men har inte fastnat för deras album.

Albumen skiljer sig åt en hel del. I alla fall under 80- och 90-talet. Jag fastnade tidigt för låten Photographic på debuten Speak & Spell från 81. Mörk men ändå "poppig".

1 gillning

Det var saftigt. Dom albumen jag köper som är nya brukar ligga på 250-350.
Här är en beställning som läggs idag från Tyskland. Plus frakten som är på ca 100:- med FedEx.

Måste ha varit den här turnén jag var på när den var i Stockholm:

3 gillningar

Alltid spännande när en dubbelvinyl kostar mer än en enkelvinyl. :man_shrugging:

Köpte Angel Olsens skiva Big Time tidigare i år, en dubbel för 319 kr. Helt ok.
Taylor Swifts Midnights kostade 419 kr enkel.

1 gillning
1 gillning

På tal om Bengans så upplever jag dom som dyra.
Har även några gånger beställt där det står webblager med leverans 1-6 dagar. Dom har aldrig lyckats få fram skivan.
Köper sällan från svenska butiker.
Dels för att dom inte har det utbudet jag söker men också att dom inte kan leverera fast det står att dom kan.
Då är Tyskland och Frankrike bättre och frakten är inte mycket dyrare.

1 gillning

Bengans här i Linköping är bra. Butiken håller, oftast, samma priser som deras nätbutik. Jag brukar beställa det som de inte har hemma och leveransen kommer oftast fort. Man slipper även frakten. Bra om man beställer enstaka album. Byte av felpressade skivor är också enkelt.

Besökte Vaxkupan i Norrköping för några år sedan. Där var det dyrt. + 50 kr mot Bengans.

Utbud är ju en annan sak. Där kommer nog Bengans till det korta. Har inte sett någon avdelning med t.ex. Calypso. :wink: :laughing:

1 gillning

:heart:

Mina punkhjältar börjar blir lite till åren.

1 gillning

Visste inte att dom hade butik utanför Göteborg.

Finns två butiker i Stockholm.

Bengan vrider sig i graven.:wink::joy:
När han levde öppnande dom ju en butik vid Centralen i Göteborg som tyvärr stängde igen ganska fort.
Idag ägs ju butikerna av andra ägare.

1 gillning

Nej, nya Depeche Mode var inget för mig. :yawning_face:

Ett av dagens bästa släpp.:+1:t3:

1 gillning