Vad lyssnar ni på för musik? (2022)

Jag är ett stort fan av Sabaton, men jag tycker att det är synd att Tommy "bara" är gitarrist där. Han sjunger som en gud och skriver bra egen musik. Hans YouTube kanal är visserligen väldigt underhållande, men jag hoppas på mer. Det är konstigt att han inte är mer och sjunger på någon av Sabatons låtar.

P.S. Maja-Stina sätter sig på hjärnan som ett kletigt tuggummi :tired_face:

1 gillning

Roligt samarbete, men det där var inte riktigt min tekopp.

Det låter som de sjunger Maja-Stina vid 2 minuter :scream:

1 gillning

Håller med! Tommy är fruktansvärt duktig.... Men hoppas ändå Majestica sätter igång mer, skulle vilja se dom live med!
Sabaton har jag inte lyssnat på så mycket men kanske borde ge dom mer chans, speciellt nu när Tommy är med haha.
Verkar som Joakim gillar att samarbeta med andra band och så haha.

Jaa men jag gillar Babymetal, nu kanske inte detta direkt var en av deras bästa låtar men finns flera som jag verkligen gillar!

Kan du ge ett exempel på någon låt med dem som du tycker är bra?

Babymetal?

Jepp.

Megitsune, Distortion, Ijime Dame Zettai, BxMxC, The one, Head banger, Karate.

1 gillning

Ikväll är det Opeth som spelas. :metal:

2 gillningar
2 gillningar

Lyssnar du på Dreadzone!:+1:t3:
Har en hel del album här hemma med dom.

Det händer sig emellanåt. Dom har en och annan svängig låt.

Det här är riktigt bra, finns massor av reaktionsvideor av denna.

1 gillning

Riktigt mäktig låt. Men jag tycker att hela den här "react" trenden är barnslig.Jag ser inte vitsen med att titta på någon random person reagera på just den låten (med undantaget om det är en veteran). Ifall någon eller några börjar "reagera" på en låt så hoppar alla andra på snarare för att kunna åka med tåget och få views snarare än att det är genuint intresserade av det som spelas.

Hur som helst. Jag har sett Sabaton spela den låten live. Men dem som toppar det är när jag tillsammans med mina barn sjunger med till den låten när vi lyssnar på den. De två äldre kan låttexten minst lika bra som jag.

2 gillningar

Håller med, aldrig kollat på sånna videor.
Förutom när artisten själv reagerar på hur folk reagerar, men det sker ju inte så ofta.

1 gillning

Det finns så mycket märkliga och onödiga Youtube fenomen. Sen reagerar ju alltid jänkare när det handlar om krig.

1 gillning

Youtube är ett shithole hahah.
Jag kan falla ner i hålet ibland men inte så hävla djupt, TikTok rör jag inte med tång.

TikTok har jag nog aldrig besökt vad jag vet.

1 gillning

Det är till för sådana som Ove. :joy::joy:

TikTok? :joy::joy:

Jag lyssnar på första albumet av Grave Digger.

Länge sedan jag hörde och var sugen på lite old-school Heavy Metal!

1 gillning